«نقش قاره آفریقا در تاریخ تشیع» در نیجریه بررسی شد

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نیجریه و با همکاری جامعة الزهرا(س) این کشور، نشست آموزش محور تحت عنوان «نقش قاره آفریقا در تاریخ تشیع» با حضور بانوان نیجریه‌ای برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نیجریه با همکاری جامعة الزهرا (س) این کشور، با هدف توانمندسازی نهادها و تشکل‌های فعال در حوزه زنان اقدام به برگزاری نشست آموزش محور تحت عنوان «نقش قاره آفریقا در تاریخ تشیع» با حضور زهرا گلزار، استاد دانشگاه هدا و مؤسسه رسالت کرده است.

در این نشست که با هماهنگی اداره ارتباطات فرهنگی بین‌المللی زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، زهرا گلزار بر ضرورت شناخت تاریخ تشیع و لزوم آگاهی از روایات و حوادث معتبر تاریخی تأکید کرد و به شیعه و چگونگی پیدایش این معنا و فرهنگ غنی آن از جمله ظلم ستیزی و حمایت از مظلوم در این فرهنگ اشاره داشت.

وی همچنین، دفاع تمام قد ایران اسلامی از مردم فلسطین را مصداق عملی از این فرهنگ عنوان کرد و ضمن برشمردن شخصیت‌های تاریخی از قاره آفریقا و نقش آنها در شکل گیری و گسترش تشیع از جمله حضور فاطمیون در مصر و سایر گروه را مورد توجه قرار داد.

دقایق پایانی این نشست تخصصی به پرسش و پاسخ اختصاص یافت که از استقبال پر شور بانوان مسلمان نیجریه برخوردار شد.

شایان ذکر است، این سلسله نشست‌ها براساس پیشنهاد رئیس جامعة الزهرا(س) نیجریه به صورت منظم و دوره‌ای برای روشنگری و ارتقاء دانش عمومی و اجتماعی زنان برگزار خواهد شد.

کد خبر 1780168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha