سومین مسجد بزرگ ترکیه در «بورسا» ساخته می‌شود

سومین مسجد بزرگ ترکیه در حال حاضر در دانشگاه «بورسا اولوداغ»، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در بورسادر حال ساخت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « aillynews»،«ارول آییلدیز»، فرماندار «بورسا» و هیئت همراه از محل ساخت مسجد جدید که سومین مسجد بزرگ ترکیه خواهد بود، بازدید کردند.

سومین مسجد بزرگ ترکیه در حال حاضر در دانشگاه «بورسا اولوداغ»، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در بورسا در حال ساخت است.

 تحقیقات و آموزش انجام شده توسط دانشگاه «بورسا اولوداغ» بر روابط بین‌الملل، پزشکی، مهندسی، علوم طبیعی و اجتماعی و هنر تاکید دارد و حالا قرار است با وجود این مسجد جنبه دینی و مذهبی نیز در این دانشگاه تقویت شود.

این مسجد که به عنوان مرکز فرهنگی در زمینی به مساحت تقریبی ۲۰ هزار متر مربع مورد استفاده قرار می گیرد، ظرفیت پذیرایی از ۲۰ هزار نمازگزار را برای اقامه نماز همزمان خواهد داشت.

مسجد جدید بورسا به صورت مجتمع طراحی شده و شامل فضاهای آموزشی، اجتماعی و فرهنگی مانند سالن کنفرانس ۵۰۰ نفری، کتابخانه، آشپزخانه، کلاس های درس و کارگاه خواهد بود.

به گفته دست‌اندرکاران پروژه ساخت سومین مسجد بزرگ ترکیه، زمانی که این پروژه تکمیل شود، مسجد نه تنها مرکز عبادت بلکه مرکزی خواهد بود که میزبان رویدادهای اجتماعی و فعالیت های آموزشی خواهد بود.

آنها ابراز امیدواری کردند که وجود این مسجد بررگ بتواند گام جدیدی برای پیوند میان اعضای جامعه و رسیدگی به مسائل فرهنگی، اجتماعی و آموزشی مسلمانان و همچنین غیرمسلمانان باشد.

بورسا نام یکی از شهرها و مرکز استان بورسا در ترکیه است که چهارمین شهر بزرگ ترکیه محسوب می‌شود.

یک مسجد جامع هم در شهر بورسا واقع شده است که بر اساس معماری سلجوقی به دستور پادشاه عثمانی به نام «بایزید اول» ساخته شد.

مسجد جامع، یکی از بزرگترین مساجد بورسا است که مستطیل شکل است و دارای ۲۰ گنبد است.

کد خبر 1780172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha