کنگره ادبیات پایداری باید ظرفیت‌های جدیدی در داخل و خارج کشور ایجاد کند

جعفریان تاکید کرد: کنگره ادبیات پایداری باید بتواند ظرفیت‌های جدیدی در داخل و خارج کشور ایجاد کند و بخش بین الملل آن گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی‌اصغر جعفریان یکشنبه(۱۸ شهریور) در نشست خبری رونمایی از یازدهمین کنگره ادبیات پایداری که به‌ صورت‌ ویدئو کنفرانس با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد؛ گفت: کنگره در طول ۱۰ دوره برگزاری رشد کمّی و کیفی پیدا کرده است.
معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با اشاره به اینکه در گذشته هم کرمانی‌ها پایداری خود را نشان دادند اما بعد از شهادت حاج‌قاسم قرابت بیشتری یافت؛ ادامه داد: پایداری بخش ناگسستنی از اندیشه اسلام ناب است و به مفهوم جنگ و جنگ طلبی نیست که ایجاد ظرفیت برای صلح و عدالت و مقابله با متجاوز است.
وی پایداری را یک مکتب فکری دانست که اگر درست استفاده شود صلح را گسترش و فرهنگ دوستی را تعمیق می‌بخشد؛ خاطرنشان کرد: پایداری متکی بر باور است و باید باور پایداری را در جهان توسعه داد که این امر عملاً به تعمیق و تحقق پایداری و صلح کمک می‌کند.
وی ادبیات پایداری را طلایه‌دار و مشعل‌دار فرهنگ و اندیشه پایداری عنوان و بیان کرد: امروز پایداری مکتب شناخته شده‌ای است و تجربه موفق انقلاب اسلامی، تجربه موفق مقاومت در برابر داعش و غرب آسیا و روشن‌ترین آن تجربه ایستادگی مردم غزه و فلسطین است.
جعفریان تاکید کرد: این کنگره باید بتواند ظرفیت‌های جدیدی در داخل و خارج کشور ایجاد کند و بخش بین الملل آن گسترش یابد زیرا کشورها و اندیشمندان و نخبگان متعدد آزاده‌ای که این فرهنگ را می پذیرند، زیاد هستند و به رشد این اندیشه و تقویت علمی مبانی فکری کنگره کمک می‌کنند.
وی همچنین یادآور شد: دانشگاه‌ها و انجمن‌های علمی کشور باید در این کنگره مشارکت داده شوند و ظرفیت‌های علمی کشور در آن به کمک گرفته شود.
معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور در پایان گفت: کنگره ادبیات پایداری باید با بهره‌گیری از نخبگان و اندیشمندان داخلی و خارجی به سمت نظریه علمی پایداری حرکت کند.

کد خبر 1780192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha