شهدای ۱۷ شهریور برای عزت اسلام حماسه آفرینی کردند

استاندار تهران گفت: شهدای ۱۷ شهریور برای عزت اسلام و سربلندی جامعه اسلامی با دستان خالی در برابر طاغوت ایستادند و حماسه‌آفرینی کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از استانداری تهران، علیرضا فخاری شامگاه شنبه در اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران، شهدا را قهرمانان حقیقی وطن دانست و عنوان کرد: شهدا با نثار جان و تقدیم هستی‌شان برای دیگران هستی آفریدند، مهمترین شاخصه شهیدان ایثار به معنای گذشتن از همه آنچه که متعلق به خود است و ایثار به مثابه معامله‌ با خداوند متعال است و هم‌نشینی با ذات اقدس الهی نصیب هر کسی نمی‌شود.

وی بیان کرد: این ویژگی‌های منحصر به فرد، مختص افرادی است که با زرق و برق و شگفتی‌های دنیا سازش و همراهی نکرده و به تأسی از سرور و سالار شهیدان راهی را انتخاب کردند که به ظاهر نیستی، اما همواره هستی است. استاندار تهران معرفت‌الله و خداشناسی را نخستین ویژگی شهدا برشمرد و خاطرنشان کرد: جامعه بهره‌مند از معرفت و سیره شهدا، جامعه‌ای شکست‌ناپذیر است، همانگونه که شهدای دفاع مقدس با الگوگیری از شهدای ۱۷ شهریور که برای عزت اسلام و سربلندی جامعه اسلامی با دستان خالی در برابر طاغوت ایستاده و اثر ماندگاری از خود به یادگار گذاشتند، حماسه‌آفرینی کردند.

فخاری در پایان تأکید کرد: واژه شهادت‌طلبی از مضامین ماندگار است و اگر جامعه‌ای با این مضامین همگون و همگرا نباشد، جامعه‌ای موفق نخواهد بود، عناصر مهم معنایی شهید و شهادت دو عنصر به هم پیوسته و ماندگار هستند، به این معنا اگر اراده‌ای برای شهادت از سوی یک انسان وارسته و به خدا پیوسته صورت نگیرد، این دو عنصر در کنار هم شکل نخواهندگرفت.
کد خبر 1780166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha