طرح ملی «ستارگان مسجد» به همت کانون های مساجد برگزار می شود

مدیر ستاد کانون های مساجد استان قم از برگزاری نخستین عهدواره شهدای کانون های فرهنگی هنری مساجد با عنوان طرح ملی ستارگان مسجد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام و المسلمین «محمدرضا حیدری» از برگزاری اولین عهدواره شهدای کانون های فرهنگی هنری مساجد با عنوان طرح ملی «ستارگان مسجد» خبر داد و کانون های مساجد استان قم را به مشارکت در این طرح ملی دعوت کرد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم شناسایی و معرفی شهدای کانون های فرهنگی هنری سراسر کشور به نسل جوان همزمان با گام دوم انقلاب اعم از شهدای سلامت، شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت، شهدای خدمت و ... را از اهداف این طرح ملی عنوان کرد و افزود: ترویج آرمان شهادت در قالب های هنری، فرهنگی، رسانه ای، تاکید بر فرایند خلق و انتشار اثار فرهنگی و هنری با موضوع ایثار و شهادت، تقویت روحیه شهادت طلبی در جامعه، به خصوص در میان هنرمندان ونسل جدید و تاکید بر نقش مساجد و کانون های فرهنگی هنری در افزایش بصیرت افزایی در نسل جوان از مهمترین اهداف برگزاری این عهدواره می باشد.

وی به موضوع ها و محورهای عهدواره شهدای کانون های فرهنگی هنری مساجد «ستارگان مسجد» اشاره کرد و گفت: ثبت و ضبط خاطرات خانواده و همرزمان شهدا، تکریم و قدردانی از صبر و گذشت خانواده معزز شهدا، شناخت و انتشار خصوصیات منحصر به فرد شهدا در زندگی، معرفت افزایی وشناخت بیشتر نسبت به شخصیت و ویژگی شهدا و ارزش زنده نگه داشتن یاد شهدا و نقش و جایگاه بانوان در پیدایش نسل شهادت طلب از مهمترین موضوع ها و محورهای این عهدواره می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری در معرفی این طرح افزود: طرح ملی «ستارگان مسجد» در سه بخش انفرادی، گروهی و جانبی برگزار می شود که در تولید و انتشار آثار لازم است موضوع ها و محورهای عهدواره در هر بخش حتما در نظر گرفته شود.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود: بخش انفرادی شامل قسمت های ادبی، هنرهای تجسمی و چندرسانه ای می باشد و در بخش گروهی نیز موضوعات نمایشنامه نویسی، فیلم، هنر های نمایشی و سرود در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برنامه های دیدار با خانواده معظم شهدای فرهنگی هنری کانون مساجد، برگزاری یادواره شهدای فرهنگی هنری کانون و مسجد، قرار دادن تمثال مبارک شهدای کانون در محافل قرانی طرح مسجد پایگاه قرآن و اهدای ثواب تلاوت به روح مطهر شهید و دعوت ار خانواده شهدا به عنوان مهمان ویژه برنامه های کانون، در بخش جانبی این طرح قرار دارد.

وی در پایان گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم برای شرکت در این عهدواره لازم است به پایگاه اینترنتی به نشانی bachehayemasjed.ir مراجعه و پس از ثبت نام و تکمیل فرم های لازم، آثار، مستندات و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنند.

کد خبر 1780209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha