زمینه برقراری ارتباط بین فیلمسازان ایران و فیلپین فراهم است

ابوالقاسمی در دیدار با رئیس بخش فستیوال‌های شورای توسعه فیلم فیلیپین با اشاره به ظرفیت‌های سینمای ایران گفت: رایزنی فرهنگی ایران آمادگی دارد با هماهنگی نهادهای سینمایی جمهوری اسلامی ایران، زمینه برقراری ارتباط فیلمسازان دو کشور و مخاطبان را با برگزاری رویدادهای سینمایی فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عبدالمجید ابوالقاسمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مانیل و خانم مارین آنجلیکا توره، رئیس بخش فستیوال‌های شورای توسعه فیلم فیلیپین در خصوص فراهم کردن مقدمات حضور کارگردانان و بازیگران ایرانی در جشنواره‌های فیلم فیلیپین و بررسی زمینه‌های همکاری در این حوزه، دیدار کردند.

ابوالقاسمی ضمن گرامیداشت ماه فیلم و سینما در فیلیپین، از فرصت پیش آمده در این دیدار ابراز مسرت کرد و برگزاری اینگونه نشست‌ها را عاملی در راستای تحکیم و گسترش همکاری‌های هنری در حوزه فیلم و سینما بین دو کشور آسیایی دانست .

وی پیرامون فعالیت‌های نمایندگی فرهنگی ایران و برگزاری موفق جشنواره فیلم‌های ایرانی که در بهمن‌ماه سال گذشته با مشارکت و همکاری مرکز فرهنگی سی سی پی و مرکز فیلم دانشگاه فیلیپین در راستای اجرایی کردن یکی از بندهای برنامه مبادلات فرهنگی انجام شد، توضیحاتی را ارائه کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان همچنین، برگزاری جشنواره‌های فیلم را گامی مثبت در توسعه و ارتقای روابط فرهنگی با هدف افزایش شناخت مردم دو کشور از یکدیگر خواند.

وی افزود: ایران و فیلیپین نقاط اشتراک بسیاری دارند. به عنوان مثال خانواده در فرهنگ دو کشور پایه و ستون اصلی جامعه و برای مردم ایران بسیار ارزشمند است و بر همین اساس فیلمسازان ایرانی که دغدغه حفظ ارزش‌های اساسی یک جامعه چون نهاد خانواده را داشتند، اقدام به تهیه و تولید آثار فاخری در این حوزه کردند و با حضور در فستیوال‌های معتبر سینمایی در جهان موفق به کسب جوایز متعدد شدند.

ابوالقاسمی تأکید کرد: رایزنی فرهنگی ایران آمادگی دارد با هماهنگی نهادهای سینمایی جمهوری اسلامی ایران، زمینه برقراری ارتباط فیلمسازان دو کشور و مخاطبان را با برگزاری رویدادهای سینمایی فراهم کند.

انعقاد تفاهم نامه همکاری میان ایران و فیلیپین برای ساخت پروژه‌های مشترک سینمایی

ابوالقاسمی بیان کرد: سینمای ایران از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است و رایزنی فرهنگی ایران آمادگی دارد برای بهره‌مندی فیلمسازان فیلیپینی از این ظرفیت‌ها و آشنایی با رویدادهای سینمایی ایران مانند جشنواره فیلم فجر، جشنواره سینمای حقیقت، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان و... زمینه حضور آنان را در این رویدادها فراهم کند.

وی ادامه داد: شورای توسعه فیلم فیلیپین نیز می‌تواند با فراهم کردن زمینه حضور سینماگران ایرانی در جشنواره‌های سینمایی فیلیپین، جلسات نقد و بررسی، مروری بر آثار سینمایی و حضور کارشناسان در کارگاه‌های آموزشی به برقراری ارتباط فیلمسازان و گسترش روابط سینمایی میان ایران و فیلیپین کمک کند.

رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به اسامی برخی از کارگردانان مطرح سینمای ایران که جوایز متعدد بین‌المللی کسب کرده‌اند، امکان حضور یکی از کارگردانان برجسته را جهت برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مروری بر آثار سینمایی برای علاقه‌مندان حوزه فیلم و سینما با دعوت و مشارکت از سوی شورای توسعه فیلم فیلیپین میسر دانست.

ابوالقاسمی خاطرنشان کرد: علاوه بر همکاری در اجرای برنامه‌های فوق، این آمادگی وجود دارد که زمینه انعقاد تفاهم نامه همکاری میان شورای توسعه فیلم فیلیپین و سازمان سینمایی ایران برای ساخت پروژه‌های مشترک سینمایی فراهم شود.

از همکاری با ایران در حوزه فیلم و سینما استقبال می‌کنیم

خانم مارین آنجلیکا توره، رئیس بخش فستیوال‌های شورای توسعه فیلم فیلیپین در خصوص همکاری‌های مشترک با ایران به ویژه در حوزه فیلم و سینما اعلام آمادگی کرد.

وی اظهار داشت: مرکز ما با سازمان‌ها، سفارتخانه‌ها و مجامع دیپلماتیک در زمینه برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و گارگاه‌های آموزشی مختلف برای علاقه‌مندان به فیلم و سینما همکاری می‌کند و در این راستا، شورای توسعه فیلم به عنوان یک هماهنگ کننده، نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

خانم مارین آنجلیکا توره از پیشنهاد حضور یکی از کارگردانان مطرح سینمایی ایران در فیلیپین جهت برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مروری بر آثار سینمایی استقبال کرد.

کد خبر 1780231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha