تفکرات خصوصی سازی بلای جان محیط زیست است

یک کنشگر محیط زیست با تاکید بر اینکه تفکرات خصوصی سازی بلای جان محیط زیست شده است، گفت:یقینا افراد آگاه و حافظ سلامت آب و خاک در راستای رسالت خطیرشان مشعل افروز آگاهی بوده و هستند.

سیروس زارع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، اظهار کرد:  سالهاست که سایه سنگین تخریب بر محیط زیست سایه افکنده است و نه تنها تخریب‌ها نگران کننده بوده بلکه فرصتهای تخریب  نیز از تنوع معنا داری برخوردار شده است.

وی اظهار کرد:  انتخاب ها نشان خواهد داد کدام سایه بر سازمان مستولی بوده است، چرا که رد پای  مخربان درون خانوادگی محیط زیستی را میتوان دید،افرادی که با سیاهی لشکر پروژه بگیران همراه می شوند و سعی می کنند با  سوء استفاده از همراهی  افراد صاحب صلاحیت در قاموس  افراد موجه و در لباسی ظاهر الصلاح سفارش ها را پیشه سازند و بر کرسی قدرت تکیه زنند.

دبیر گروه احیا کنندگان تالاب بین المللی کمجان تاکید کرد: افرادی که سابقه آنها گویای آن است که در گذشته  از تخریب و واگذاری محیط زیست جهت حفظ میز نگرانی نداشته و ندارند، این افراد قبلا در آزمون صلاحیت نمره قبولی دریافت نکردند،اما جای تعجب دارد  که همچنان در پی کسب موقعیت اند.

وی تصریح کرد: این افراد سعی میکنند بلندگوهای خود را  جهت معرفی و تاییدشان به جلسات گسیل دارند تا  نزد ریاست سازمان شانسی بر انتخاب شان باشد.

تفکرات خصوصی سازی بلای جان محیط زیست

زارع متذکر شد: این افراد منفعت طلب، سناریوی بیانیه نویسی و طومار نویسی از پروژه بگیران مسبوق را در قالب راه اندازی کارناوال جهت انتخاب تحمیلی شان  دنبال میکنند، افرادی که تفکرات خصوصی سازی که بلای جان محیط زیست است را دنبال میکنند.

 این کنشگر محیط زیست بیان کرد: بی شک طرفداران این افراد، مدعیان متصرفین اینده اند که به محض کسب کرسی معاونت فرایند درخواست واگذاریهای مناطق را کلید خواهند زد، متولیانی که مصوبات و بخشنامه هایشان به تقویت انگیزه  شکار انجامید و به شکارچی فراموش شده مجددا فرصت داد که دست به تفنگ ببرند و در فاصله کوتاهی چندین شهید محیط بان روی دست مملکت و خانواده های شان بگذارد.

او اظهار کرد: همانهایی که با راهنمایی دوستانشان قانون ماده مکرر ٢۴ معادن را گذراندند تا در واگذاری های ناصواب از محیط زیست سلب مسئولیت کرده باشند و معدنکاوان مختار به تخریب باشند.

وی اذعان کرد: یقینا افراد آگاه و حافظ سلامت آب و خاک در راستای رسالت خطیرشان مشعل افروز آگاهی بوده، هستند و خواهند بود اما انتظار جامعه مدافع سلامت محیط زیست ایران از خانم انصاری این است که قبل از اینکه افراد مناسب جهت اشتراک مدیریت سازمان محیط زیست را به همکاری بگمارد، لازم است از افرادی که جهت تحمیل خود به سازمان و دریافت پست از هر فرصتی سوء استفاده میکنند، پرهیز نماید چرا که این تفکر در آینده همچنان به تیم سازی درون سازمانی و انتصاب مدیران کل در راستای خط فکری تخریبی  با خود ادامه خواهند داد و یقین بدانیم که در انجام تصمیمات درون سازمانی خلل ایجاد خواهند کرد.

فعالان محیط زیست موظف به روشنگری اند

زارع ابراز کرد: در چهارچوب وظیفه ذاتی تشکلی فرهنگ سازی و نشر آگاهی موظفیم روشنگری را داشته باشیم، حتی اگر در ادامه مستوجب عقوبت شویم ، اما نگران آینده سازمان محیط زیست و طبیعت آسیب دیده و ومحیط بان مظلوم آن هستیم.

به گفته وی، دریافتی محیط بان از پایین ترین پایه دریافت حقوقی در بین کارکنان دولتی محسوب میشود و نیاز است نیم نگاهی به معیشت محیط بانانی کرد که در میان آنها هستند افرادی که بازنشسته اند اما هنوزسرپناهی ندارند و مهمتر اینکه با بازنشستگی تعداد زیادی از کارکنان و محیط بانان بالغ بر ۶۰۰ ردیف پستی در این سازمان خالی از نیروی انسانی است.

وقتی خشکاندن تالاب ها در دستور کار قرار می گیرد

دارنده نشان قهرمان تالابی کشور ابراز کرد: جهت ارزیابی عملکرد کافی است که سری به منابع مالی تالابی زده شود، طی این سالها با توجه به ضعف بنیه مالی محیط زیست، مبالغ قابل توجهی با هدف بهبود وضعیت تالابها از منابع داخلی و خارجی  حیف و میل گردیده که حتی به بهبود وضعیت یک متر مربع از تالابهای آسیب دیده نشده است در حالی که تالابهای زنده از حمایت های مالی و معنوی سازمان برخوردار نبودند.  

علت تقابل و تضاد دستگاه‌های متولی با زیستگاه‌ها چیست؟

دبیر گروه احیا کنندگان تالاب بین المللی کمجان متذکر شد: علت تضاد و تقابل دستگاه متولی تالابها با زیستگاه هایی که وظیفه ذاتی متولیانش حفاظت از آنهاست و گزینشی عملکردشان در ابهام معنی داری قرار دارد، چیست؟

زارع عنوان کرد: حتی اگر معیارهای انتخاب اجازه ورود افراد نامناسب را مسدود نکند ، چشمان بیدار جامعه از تشخیص عاجز نیستند.

وی ابراز امیدواری کرد که شینا انصاری در کسوت ریاست سازمان محیط زیست، آینده شایان تقدیری برای طبیعت اسیب دیده رقم بزنند.

گفتگو: آمنه سپهر 

کد خبر 1780277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha