باید قدردان شهدا، انقلاب اسلامی و اسلام باشیم

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه ما باید قدردان شهدا، راه آنها و انقلاب اسلامی و اسلام باشیم، گفت: اگر اسلام و انقلاب اسلامی نبود، ما راه شهادت و اسلام را گم می‌کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امشب در دومین کنگره ملی سرداران و شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر تشکر از برگزارکنندگان این کنگره، اظهار کرد: شهدا انسان‌های شایسته‌ای بودند که توانستند پدیده تلخ مرگ را با یک پدیده شیرین حیات تبدیل کنند. 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مرگ سخت‌ترین مسئله برای انسان است که همه از آن گریزان هستند ولی طبق آیه قرآن مرگ به سراغ همه خواهد آمد و همه را در بر خواهد گرفت. 

وی یادآور شد: شهدای ما به استقبال مرگ رفتند زیرا شهادت راه خداوند است و آن را شیرین تعبیر کرده‌اند. 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: راه خداوند است که مرگ را شیرین می‌کند و انسان‌ها می‌توانند به استقبال مرگ بروند و این مرگی که مردن است، تبدیل به حیات می‌شود.  

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مرگی که برای انسان پایان و ممات است، در واقع آغاز زندگی و حیات نسان محسوب می‌شوند. 

وی ضمن تاکید بر اینکه ما باید قدردان شهدا، راه آنها و انقلاب اسلامی و اسلام باشیم، بیان کرد: اگر اسلام و انقلاب اسلامی نبود، ما راه شهادت و اسلام را گم می‌کردیم.  

آیت الله حسینی اظهار کرد: اگر حکومت پهلوی ادامه پیدا می‌کرد ما امروز در نقطه صحیح تاریخ و جبهه مقاومت نبودیم و شاید این جنایتی که امروز در جهان رخ داده و هزاران انسان بی‌گناه در غزه و فلسطین بر خاک افتاده‌اند و مظلومانه همه به آن نگاه می‌کنند، ما هم شریک این جرم بودیم. 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: طبیعت حکومت طاغوت تسلیم در مقابل استعمار و استکبار به ویژه رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار بود، ولی به لطف الهی و به برکت نظام جمهوری اسلامی، نفس قدسی حضرت امام (ره) و هم اکنون نیز نفس قدسی مقام معظم رهبری این راه بر ما آشکار شده و در مسیر خدا حرکت می‌کنیم. 

وی با اشاره به اینکه افرادی مردند و جان دادند ولی در راه شیطان بود و آنچه که به دست آورده و می‌آورند خشم و جهنم خداوند است، ادامه داد: راه ما راه خداوند بوده و فرمانده میدان رهبران الهی، عالمان فرزانه، مراجع تقلید هستند و این نشان می‌دهد که ما راه درستی را طی می‌کنیم.  

آیت الله حسینی شهدای ما را شهید راه خداوند دانست و افزود: اگر امام و انقلاب نبود ما این راه را گم می‌کردیم اگر شهدا نبودند، این انقلاب باقی نمی‌ماند و به وجود نمی‌آمد.  

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر انسان‌های شایسته نباشند که رهبران الهی را مدد کنند و در کنار آنها بجنگند، آنها به پیروزی نخواهند رسید که هم قبل از انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می‌بینیم انسان‌های شایسته‌ای در میدان مبارزه حضور داشتند، مجاهدت و مبارزه می‌کنند و اسلام به پیروزی می‌رسد.  

وی افزود: اگر یک روز کشور ما در محاصره دشمن بود ولی امروز می‌بینیم که قلب شیطان، صهیونیست و اسرائیل غاصب در محاصره لشکر امام علی علیه السلام است و قلعه خیبر انشاالله به زودی فتح خواهد شد. 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: این قدر و قیمت شهدای گرانقدر است که به اسلام، مسلمانان و کشور ما عظمت بخشیده است.

کد خبر 1780296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha