پناهندگی ۱۰۰۰۰ مسلمان روهینگیا به بنگلادش

۱۰ هزار مسلمان روهینگیا طی دو هفته گذشته از میانمار به بنگلادش پناهنده شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، عدنان شودری، مسئول منطقه تکناف در جنوب شرقی بنگلادش، اعلام کرد: صدها مسلمان روهینگیا که از میانمار فرار می کنند، روزانه از مرز وارد بنگلادش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه، اطلاع از تعداد دقیق افرادی که وارد بنگلادش می شوند، دشوار است، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۰۰ مسلمان روهینگیا وارد این کشور شده‌اند.

عدنان شودری اظهار کرد: از سه روز گذشته صدای گلوله‌های خمپاره از مرز میانمار شنیده می شود و این وضعیت باعث ایجاد ترس در تکناف شده است.

وی همچنین تصریح کرد: طی یک ماه گذشته نزدیک به ۷۰ جسد با آثار اصابت گلوله در رودخانه ناف واقع در مرز دو کشور کشف شد.

صدها پناهجوی مسلمان روهینگیا که به دلیل حملات سازمان «ارتش آراکان» در منطقه ماونگداو مجبور به ترک منطقه شده بودند، هنگام تلاش برای عبور از رودخانه ناف بین بنگلادش و میانمار جان باختند.

هزاران نفر از مسلمانان آراکان (روهینگیا) در میانمار با تشدید درگیری‌ها بین نیروهای دولتی و گروه‌های مسلح، سفر آوارگی جدیدی را تجربه می‌کنند.

از ۲۵ آگوست ۲۰۱۷، نیروهای مسلح میانمار و شبه‌نظامیان بودایی عملیات نظامی و قتل عام‌های وحشیانه را علیه مسلمانان روهینگیا در منطقه آراکان آغاز کردند که به گفته منابع محلی و بین‌المللی مشابه، علاوه بر کشته شدن هزاران نفر از آنها منجر به کشته شدن هزاران نفر از آنها شد. طبق گزارش سازمان ملل متحد، نزدیک به یک میلیون نفر دیگر در بنگلادش پناه گرفته اند.

کد خبر 1780329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha