خبرنگاران بهترین وسیله برای تحقق تغییرات مثبت در جوامع هستند

شیخ و مفتی اعظم مسلمان در «ایلورین» نیجریه در اظهاراتی گفت که روزنامه نگاران و اصحاب رسانه ابزار واقعی برای تحقق تغییرات مثبت در جوامع هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « businessday»، «عبدالقادر سولاگبرو»، شیخ و مفتی اعظم مسلمان در «ایلورین» نیجریه در اظهاراتی گفت که روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه ابزار واقعی برای تحقق تغییرات مثبت در جوامع هستند.

وی تصریح کرد که روزنامه‌نگاران می‌توانند نقش مهمی برای تضمین مسئولیت پذیری، امنیت و پیشرفت حکومت دموکراتیک داشته باشند.

سولاگبرو این اظهارات را در نشستی با موضوع «تقویت حکمرانی خوب از طریق روزنامه نگاری موثر» بیان کرد.

وی در این باره گفت: روزنامه‌نگاری موثر بدون کشوری سالم و بدون تمرین روزنامه‌نگاری نمی‌تواند وجود داشته باشد، زیرا بقا و توسعه کشور به شدت به مشارکت برخی از سهامداران کلیدی بستگی دارد که دست اندرکاران رسانه بخشی از آنها هستند.

مفتی اعظم ایلورین افزود: همانطور که همه ما می‌دانیم روزنامه‌نگاران با ایفای نقش حیاتی در عملکرد کشورهای مدرن و در حال توسعه به عنوان منتقدان بین مردم و دنیای اطلاعات، اهمیت روزنامه‌نگاری را فراتر از گزارش صرف رویدادها ارتقا داده‌اند.

«عبدالقادر سولاگبرو» تاکید کرد که با توجه به همه این‌ها ب آزادی مطبوعات باید در جامعه ترویج و حمایت شود.

وی درباره چالش‌های عمده‌ای که مانع عملکرد موثر روزنامه‌نگاری در نیجریه و سایر کشورهای جهان می‌شود، صحبت کرد و گفت که از دولت‌ها در همه سطوح می‌خواهم تلاش کنند تا امنیت و رفاه خبرنگاران را در اولویت قرار دهند.

مفتی اعظم نیجریه از سوی دیگر خبرنگاران را نیز به رعایت استانداردهای اخلاقی و تحقیقات مناسب برای جلوگیری از اطلاعات نادرست دعوت کرد.

وی افزود: به جرئت می گویم که توجه بیشتر به جهت گیری مجدد جوانان و ارتقای نظام ارزشی بسیار مهم است.

سولاگبرو گفت: این جوانان هستند که آینده هر کشوری را می‌سازند پس باید به درستی به نیازهای آنها رسیدگی شود تا وقتی به مشاغل حساسی مانند شغل خبرنگاری دست پیدا می‌کنند بتوانند بهترین علمکرد خود را داشته باشند.

وی همچنین از دولت نیجریه خواست تا فضای باز و مطلوبی را برای خبرنگاران ایجاد کنند تا آنها بتوانند به وظایف خود مشتاقانه و بدون ترس و نگرانی عمل کنند.

کد خبر 1780331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha