مساجد باید سنگر مهدویت باشند

حجت‌الاسلام شاکری با بیان اینکه هر مسجد باید یک سنگر مهدوی باشد، گفت: سربازان امام زمان(عج) باید در مساجد، کانون‌های فرهنگی هنری و هیئات مذهبی تربیت شوند همانگونه که مدافعان حرم از این مکان‌های مقدس بیرون آمدند.

حجت الاسلام محمد شاکری، امام جمعه فردوس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی در آستانه فرارسیدن نهم ربیع الاول اظهار داشت: در روایات ما به عبارات مختلف نسبت به انتظار فرج پرداخته شده است. 

وی ادامه داد: یکی از روایات مشهور این روایت است که فرمود «أفضَلُ العِبادَةِ انتِظارُ الفَرَجِ؛ برترین عبادت، انتظار فرج است» اما اینکه چرا انتظار فرج از بهترین اعمال به حساب می‌آید قطعاً به خاطر آثار مثبتی است که انتظار فرج در زندگی فردی و اجتماعی انسان ها می گذارد. 

حجت الاسلام شاکری با بیان اینکه ناامیدی یکی از بدترین آسیب های زندگی فردی و اجتماعی امروزه است، افزود: حس ناامیدی وقتی به وجود می آید که شخص گمان کند کار به آخر رسیده و هیچ راهی برای نجاتش از مشکلات و گرفتاری های مختلف وجود ندارد. 

امام جمعه فردوس در ادامه گفت: نقطه مقابل آن انتظار فرج است یعنی اینکه در اوج گرفتاری ها، انسان به یک روزنه امیدی که گشایش زندگی اش در آن است، توجه داشته باشد و مهمترین نمونه تاریخی و قرآنی آن نجات حضرت یونس(ع) از شکم ماهی است. 

وی با اشاره به اینکه نقطه تمام امیدها، فرج امام زمان (عج) است، افزود: یکی از مهمترین راه های امیدوار شدن انسان، یادآوری داشته ها و عنایات الهی در برهه های مختلف زندگی و بیان وعده هایی است که خداوند متعال به مومنین داده است. 

حجت الاسلام شاکری در ادامه عنوان کرد: مساجد بهترین مکانی است که این اتفاق در آن می افتد به جهت اینکه اولا فضای مساجد، فضای نورانی و معنویت زا است و دوما قرائت قرآن، تفسیر آن و تبیین سخنان ائمه اطهار علیهم السلام در امیدوار کردن مومنین بسیار موثر است و سوما ارتباط گیری با دیگر مومنان که برخوردار از روحیه امید و نشاط و ایمان هستند نیز به امیدوارکردن انسان کمک می کند. 

وی با تاکید بر اینکه هر مسجد باید یک سنگر مهدوی باشد، گفت: اگرچه در این سال های اخیر به برکت بنیاد مهدویت کارهایی از قبیل برگزاری دهه مهدویت و ایراد سخنرانی و برگزاری جشن های محله ای و خیابانی و امثال اینها برگزار شده لکن بسیار کم است و هنوز کارهای بیشتری باید انجام شود و مساجد باید شبی از هفته را به حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف اختصاص بدهند. 

امام جمعه فردوس اظهار داشت: انتظار می رود همانگونه که مساجد در دوران دفاع مقدس، محل تربیت نیرو و آموزش نظامی و جمع آوری کمک های مردمی و بیان اعتقادات و ایجاد دوستی ها و رفاقت ها بود و یا همانگونه که در دوران کرونا مساجد محل جمع آوری کمک های مردمی و توزیع آن بین نیازمندان محله و منطقه بود الان نیز مساجد محل تربیت نیروی انقلابی و محل کادر سازی نیروهای در تراز انقلاب باشند. 

حجت الاسلام شاکری تاکید کرد: سربازان امام زمان(عج) باید از درون مساجد و کانون های فرهنگی و هیئات مذهبی بیرون آیند همان گونه که مدافعین حرم از این مکان های مقدس بیرون آمدند و لازمه اش این است که فعالیت همه ارکان مساجد و کانون های فرهنگی و هیئات مذهبی و غیره هدفمند باشد و نقطه هدف خود را تربیت سرباز برای امام زمان (عج) بدانند.

وی در پایان گفت: مساجد و کانون های فرهنگی هنری محل رفت و آمد و فعالیت نسل جوان باشد و مأوا و پناهگاهشان در کنار کانون گرم خانواده همین مساجد و پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی باشد.

کد خبر 1780341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha