تولید ۵۲ هزار اثر امامت و مهدویت در واحدهای دانشگاه‌ آزاد

سروری‌مجد با اشاره به اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه امامت و مهدویت گفت: سال گذشته دانشجویان ۵۲ هزار اثر در این حوزه تولید کردند که با امسال به تولید ۱۵۰ هزار اثر خواهد رسید.

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی سروری‌مجد امروز دوشنبه (۱۹ شهریور) در دیدار اعضای اتحادیه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شرق کشور و روسای استانی واحدهای شرق و جنوب کشور در دانشگاه آزاد اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نگاه ویژه این دانشگاه به بنیان خانواده و جوانی جمعیت، اظهار کرد: بانوان همکار شاغل و اعضای هیات علمی در این دانشگاه می توانند به مدت دو سال از مرخصی زایمان بدون محدویتی به لحاظ تعداد فرزند همراه با پرداخت حقوق و بیمه بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به حوزه اشتغال و مهارت‌آموزی، گفت: در همین راستا طرح پویش اشتغال را داریم چون معتقدیم هر دانشجو در کنار تحصیل یک تخصص و مهارت را بایستی حداقل یاد بگیرد و این طرح را در فروردین سال ۱۴۰۲ خدمت شهید جمهور ارائه دادیم و ایشان به چند وزارتخانه برای همکاری لازم دستور دادند تا مسائل بیمه‌ای هم مانع کار نشود.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: حدود ۴۰۰ واحد، مرکز و پردیس دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور داریم که ارتباط با صنعت برقرار می‌کنند و نمایشگاه‌هایی را در خود واحد برای معرفی مشاغل و ظرفیت‌ها و رشته‌های تحصیلی هر واحد برگزار می‌کنند که منجر به تفاهم نامه می‌شود و دانشجویان در کنار تحصیل به مهارت‌آموزی و اشتغال هم می‌پردازند.

سروری‌مجد بیان کرد: در عرصه‌ فناوری‌ها نیز با آمایشی که در سطح استان‌ها صورت گرفته، ظرفیت‌های هر استان شناسایی و متناسب با آن هم رشته‌های تحصیلی مهندسی شده و هم جا به جایی‌ها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: به هر دانشگاه آزاد اسلامی مأموریت داده شده در منطقه خود در راستای این آمایش اقدام کند؛ به عنوان مثال خوزستان در حوزه گردشگری، شیلات، کشاورزی و صنایع یک مأموریت ویژه دارند که متناسب با آن هم رشته‌های تحصیلی را تنظیم کنند و هم ارتباط با صنعت و حوزه‌های کشاورزی داشته باشند.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خوشبختانه این تفاهماتی که صورت می‌گیرد هم زمینه اشتغال دانشجویان را فراهم می‌کند و هم خدمتی به آن منطقه است که دانشگاه به عنوان حل مسئله در خدمت استان قرار بگیرد و نیازهای آن را تأمین کند.

سروری‌مجد با اشاره به اقدامات فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تقریب مذاهب، افزود: آگاه‌سازی اساتید و دانشجویان به اوضاع و احوالات منطقه‌ای و تهدیدات دشمن و واکسینه شدن مجموعه علمی و دانشگاه در برابر تهدیدات مخرب بیرونی منجر شد که در سال‌های اخیر هیچ مسئله خاصی در استان‌های تلفیقی نداشته باشیم.

وی بیان کرد: در حوزه امامت و مهدویت نیز از سه سال گذشته برنامه‌هایی از ۱۳ ماه رجب تا نیمه ماه شعبان تدارک دیدیم که کل دانشگاه آزاد اسلامی در خدمت موضوعات امامت و مهدویت قرار می‌گیرد و از مجموعه یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجوی این دانشگاه، در سال گذشته ۵۲ هزار اثر دریافت و ثبت شد که با تلاش این آثار در سال جاری به ۱۵۰ هزار اثر خواهد رسید.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: برخی استان‌ها مانند کرمان در سه عرصه شعر، علم و پژوهشی و کودکان در موضوع امامت و مهدویت آثاری را تولید کرده و نشاط و تحرکی در سطح دانشگاه و مدارس سماء ایجاد کردند.

کد خبر 1780345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha