دامنه تحریم اسرائیل به لغو جشنواره سینمایی اسرائیل در فرانسه کشیده شد

دامنه تحریم اسرائیل در سطح جهانی به عرصه‌های دیگر رسیده است، به طوری که پس از تحریم تحقیقات پزشکی در اسرائیل، به لغو جشنواره سالانه سینمای اسرائیل در فرانسه رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، پایگاه اسرائیلی « i۲۴NEWS » از بیمارستان‌های «شیبا» و «ایخیلوف» در تل آویو گزارش داد که پس از درخواست برخی شرکت های بین المللی برای لغو، همکاری با اسرائیل یا ممنوعیت هماهنگی تحقیقاتی به دلیل وضعیت امنیتی، تعداد مطالعات مشترک نسبت به سال گذشته کاهش قابل توجهی یک سوم داشته است.

بر اساس داده‌های کمیته بین‌المللی هلسینکی که مسئول نظارت و تنظیم دستورالعمل‌های تحقیقات پزشکی بر روی انسان است، تنها ۸۲۲ میلیون شیکل در سال ۲۰۲۱  به بیمارستان‌های اسرائیل پس از همکاری‌های تحقیقاتی بین‌المللی منتقل شد.

رئیس کمیته هلسینکی در اسرائیل و مدیر بخش چشم پزشکی در بیمارستان اسوتا در اشدود گفت: کاهش همکاری های بین المللی می تواند نقطه عطفی برای پزشکان و محققان اسرائیلی باشد.

در همین حال، این پایگاه خبری اسرائیلی تاکید کرد: لغو فعالیت زنجیره‌ای سالن سینمای «استارز» در شهر استراسبورگ فرانسه و جشنواره فیلم اسرائیل که قرار بود روز یکشنبه افتتاح شود، به دلیل ترس از اعتراضات طرفداران فلسطینی لغو شد.

 به گزارش این پایگاه خبری، این جشنواره به مدت ۱۵ سال تحت عنوان «شالوم اروپا» برگزار می شود و شهرداری استراسبورگ برای اولین بار با توجه به جنگ جاری و تحرکات حامیان فلسطین در فرانسه، تاریخ آن را به زمان نامعلومی موکول کرده است.

قرار بود که این جشنواره از هشتم تا دهم سپتامبر برگزار شود، مدیر سینمایی که معمولا جشنواره در آن برگزار می شود، گفت که برگزارکنندگان به دلیل شرایط سیاسی و امنیتی تصمیم به تعویق این جشنواره گرفتند.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در جولای گذشته با انتشار مقاله‌ای با عنوان «تحریم اسرائیل به بخش‌های جدید جامعه گسترش می‌یابد» اعلام کرد: پویش تحریم از محافل دانشگاهی به سمت دفاع شتاب بیشتری می‌گیرد. این مسئله تحقیقات و درآمدهای اسرائیل را  در معرض خطر قرار داده است.

 به گفته روزنامه آمریکایی، این دگرگونی زندگی حرفه‌ای اسرائیلی‌ها را تغییر می‌دهد، به شرکت‌ها آسیب می‌زند و بر اقتصاد تأثیر می‌گذارد.

کد خبر 1780361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha