طرح فتحان مازندران در گام اقدام و عمل کنشگران و مردم

پازوکی گفت: طرح فتحان تلاش دارد تمام ظرفیت‌های اداری و مردمی را برای تقویت فرزندآوری و ترویج ازدواج بکار ببندد و در گام اقدام و عمل کنشگران و مردم است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، فرشته پازوکی_ مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران، ظهر امروز دوشنبه(۱۹ شهریور) در بازدید از اجرای طرح فتحان در درمانگاه و مرکز شهری شماره ۲ بهشهر و مرکز جامعه سلامت روستای شهیدآباد بهشهر و توجیه موضوع جمعیت و فرزند آوری اظهار کرد: طرح فتحان طرحی مخم در راستای فرزندآوری است.

وی افزود: طرح فرزندان تحول آفرین ایران است که در گام اول و گام جبهه سازی و شبکه سازی برای ورود کنشگران خانواده استان شناسایی و آموزش دیدند.

 مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران یادآورشد: در جنگ نرم باید با جمعیت و فرزند آوری وارد جنگ با دشمن شد.

این مسئول گفت: گام هوشیارانه مسوولان هم انجام شد، گام راه اندازی اتاق رصد و وضعیت که اولین استان کشور بودیم و راه اندازی شد و کتابچه جمعیتی هر شهرستان و تهدیدات و فرصت ها و بحران های هر شهرستان ارائه شد.

پازوکی گفت: ۲۱ هزار ازدواج و ۳۵ هزار موالید سهمیه مازندران است و برنامه کوتاه مدت تا پایان۱۴۰۳ است و میان مدت تا ۱۴۰۷ و بلندمدت تا ۱۴۱۴ داریم.

وی افزود: گام چهارم گام اقدام و عمل که کنشگران و مردمی ها در کنار حاکمیتی ها وارد شده و مشکل جمعیت و ازدواج را حل کنند و باید ظرفیت ها شناسایی شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران خاطرنشان کرد: دهیار یا شهردار، کنشگران و بهروز باید توجیه و برای جامعه هدف اطلاع رسانی شود.

وی گفت: احصا مساله محله و رفع مشکل مهمترین اصل ماست و این طرح تلاش دارد تمام ظرفیت‌های اداری و مردمی را برای تقویت فرزندآوری و ترویج ازدواج بکار ببندد.

پازوکی با بیان اینکه ۲۱ هزار ازدواج و ۳۵ هزار موالید در استان در این طرح دیده شده است، اضافه کرد: شش کمیته برای اجرایی شدن طرح تشکیل شده است که کمیته‌های اطلاع رسانی، تولید محتوا، آموزش، بازرسی، سلامت و مردمی از آن جمله هستند.

وی افزود: ۶ کمیته در ستاد فعال است و فضاسازی در مورد فرزندآوری با توجه به محتوای ارائه شده به شهرداری ها توسط ارشاد انجام شود و کمیته آموزش باید وارد شود و کنشگران‌محلات شناسایی و آموزش ارائه شود.

حسین یخکشی- معاون سیاسی امنیتی فرماندار بهشهر هم در سخنانی گفت: سیاست جوانی جمعیت مساله مهمی است که باید مورد توجه باشد.  

وی افزود: با توجه به‌ نقش فرهنگ سازی در تمایل خانواده‌ها به فرزندآوری و جوان سازی جمعیت، پیگیری این موضوع در قرارگاه جمعیت و خانواده در دستور کار است و باید جوانی جمعیت دغدغه جدی ما باشد.

کد خبر 1780372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha