دولت از بستر مسجد برای توسعه حکمرانی بهره‌مند شود

حجت‌الاسلام رفعت گفت: جامعه ای که به دنبال احیای تمدن اسلامی است باید ویژگی و شاخصه آن جوری طراحی شده که از بستر مسجد برای توسعه حکمرانی بهره مند شود.

حجت الاسلام بابک رفعت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس با اشاره به توصیه های رهبری به دولت چهاردهم در لزوم انتخاب همکارانی برخوردار از شاخصه های ایمان، انقلابی و جوان گرایی و ضرورت سرمایه گذاری دولت نسبت به مساجد به هدف تحقق توصیه رهبری گفت: در طول تاریخ مسجد همیشه پایگاه و بستر حاکمیت اسلامی بوده است و اصولاً خلفا و حاکمان اسلامی  از مسجد برای تحقق حکمرانی بر جامعه استفاده می کرده اند.

دبیرکل مجمع تشکل‌های مردمی مستقل ادامه داد: جامعه ای که به دنبال احیای تمدن اسلامی است باید ویژگی و شاخصه آن جوری طراحی شده که از بستر مسجد برای توسعه حکمرانی بهره مند شود.

وی در پاسخ به چرایی انتخاب مسجد به عنوان مقر احیای تمدن اسلامی گفت: مسجد خانه خدا و نماد اتصال زمین با آسمان و تحقق حکومت خدا بر زمین و خلیفة الهی بشر است. 

رفعت با اذعان به اینکه در مقوله حکمرانی، اسلام به دنبال این بوده تا نشان دهد قدرت در واقع عاریه خداوند است، افزود: اصلاح امور بندگان از سوی پروردگاری که عادل و نسبت به مخلوقات خود مهربان است از اساسی ترین مفاهیم حکمرانی توحیدی است.

مسئول روابط عمومی آستان مطهر حضرت سید علاءالدین حسین علیه السلام اظهار داشت: به نظر می رسد با توجه به ساختارمند شدن حاکمیت و تعیین جایگاه های خدماتی، پرداختن به اینکه دولت باید چه حمایت هایی را از نیروهای مسجدی داشته باشد وابسته به نقش اجتماعی است که مردم در جامعه دارند.

وی افزود: بهترین نقشی که مسجد می تواند ایفا کند تبدیل شدن به محلی برای بالندگی شخصیت اجتماعی و کنشگری نوجوان و جوان انقلابی در حوزه امور مربوط به محله، شهر و کشور است. 

حجت الاسلام رفعت ادامه داد: شخصیت فعال جوان و آموزش هایی که در محل های مختلف از جمله مدرسه و دانشگاه می بیند باید در مسجد تبدیل به تعامل اجتماعی و کنش در مفهوم الهی آن شده و تبدیل به خدمت به هم نوع شود.

کد خبر 1780423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha