ارسال ۱۰۰هزار جلد کتاب به مساجد در قالب کاروان دانایی

مهدی مقدم از ارسال ۱۰۰هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف به کتابخانه‌های مساجد کشور در راستای بروزرسانی منابع آن‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، چهارمین مرحله از طرح «کاروان دانایی» با هدف بروزرسانی کتابخانه‌های مساجد کشور اجرایی شد.

مهدی مقدم، معاون فرهنگی هنری ستاد درباره این طرح توضیح داد: کتابخانه‌های مساجد کشور همواره یکی از غنی‌ترین مراجع برای خوانندگان کتاب بوده است و به‌همین‌دلیل بروزرسانی این کتابخانه‌ها براساس نیازسنجی آن‌ها از اولویت‌های ویژه ستاد است. 

وی افزود: در این راستا ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور چهارمین مرحله از ارسال کتاب به کتابخانه‌های مساجد با عنوان طرح «کاروان دانایی» را اجرایی کرد که شامل ارسال ۱۰۰هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف شامل روان‌شناسی، مذهبی، خانواده، قرآنی، داستانی، خودسازی، تاریخی، جامعه‌شناسی، مسائل سیاسی روز و غیره به کتابخانه‌های مساجد کشور است.

مقدم در ارائه اطلاعات بیشتر درخصوص این طرح گفت: در این طرح کتاب‌های فرسوده و بدون‌ استفاده کتابخانه‌ها جمع‌آوری می‌شوند و با توجه به نیاز این کتابخانه‌ها بروزرسانی لازم صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: تهیه کتاب‌های این مرحله از طرح، با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همراه بوده است که در این خصوص تخفیف‌هایی را برای تهیه این کتاب‌ها اعمال کردند.  

معاون ستاد با اشاره به طرح «تبادل کتاب» در ذیل این طرح، تشریح کرد: کتاب‌هایی که در برخی کتابخانه‌های مساجد کشور اشباع شده‌اند، از طریق این طرح به سایر کتابخانه‌های مساجد ارسال می‌شوند که این عناوین و موضوعات را ندارند و بدین‌شکل تبادل کتاب بین کتابخانه‌های مساجد کشور نیز صورت می‌گیرد.

لازم به ذکر است که از نیمه دوم ۱۴۰۱ تاکنون، چهار مرحله از ارسال کتاب به کتابخانه‌های مساجد کشور توسط ستاد صورت گرفته است که تعداد آن به بیش از ۴۰۰هزار جلد کتاب می‌رسد. گستره اجرایی این طرح همه استان‌های کشور است که طبق جدول توزیع و با توجه به نسبت تعداد کتابخانه‌های هر استان، ارسال کتاب انجام می‌شود.

کد خبر 1780449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha