سوق دادن نوجوانان و جوانان به سمت ورزش باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود

سعید افروز گفت: تامین و تکمیل زیرساخت های ورزشی باعث می شود تا نوجوانان و جوانان بیشتری به ورزش روی بیاورند اگر نوجوانان و جوانان به سمت ورزش سوق داده شوند آنگاه شاهد کاهش آسیب های اجتماعی می شویم و می توانیم یک شهر به لحاظ فرهنگی و اقتصادی نه تنها در سطح استان بلکه در سطح کشور داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، سعید افروز قهرمان جهان در مسابقات پارالمپیک فرانسه با استقبال پرشور و گرم مردم ورزش دوست، ورزشکاران و مسئولین وارد شهرستان جیرفت شد.
سعید افروز در حاشیه این مراسم استقبال، گفت: مسابقات پارالمپیک فرانسه در شرایط آب و هوایی، اسکان و تغذیه بسیار بد برگزار شد زیرا هر روز شاهد بارندگی بودیم.
این قهرمان جهان افزود: رکورد زنی ورزشکاران رشته دو میدانی به شرایط آب و هوایی بستگی دارد خدا را شکر روز مسابقه تقریبا شرایط آب و هوایی مساعد بود و با توجه به تمریناتی که زیر نظر استاد شاهرخی مربیم انجام دادم توانستم با شکستن رکورد جهان مدال طلا کسب کنم.
وی اظهار کرد: از مسابقات پارالمپیک توکیو که مدال طلا کسب کردم چهار سال می گذرد و در این مدت زمان تلاش بسیاری کردم تا بتوانم عنوان قهرمانی را کسب کنم.
افروز خاطرنشان کرد: هدفم در طولانی مدت پس قهرمانی در مسابقات پارالمپیک توکیو این بود که در مسابقات پارالمپیک فرانسه بتوانم رکورد جهان را بشکنم که خدا را شکر با مدد امام رضا (ع) توانستم موفق شوم و مطمئنم که امام رضا (ع) کمکم کرد تا رکورد قهرمانی جهان را کسب کنم.
این قهرمان جهان ابراز کرد: با توجه به سیاست گذاری هایی که کمیته ملی پارالمپیک جهان دارد هر گونه تبلیغ در این مسابقات ممنوع بود و مسئول برگزاری مسابقات اخطار داد تصمیم گرفتم هر طور شده نامی از اهل بیت (ع) ببرم بنابراین سر بند یا امام رضا (ع) را برعکس به مچ دستم بستم.
وی ادامه داد: نیت کرده بودم که اگر موفق به شکستن رکورد جهان شوم پرچم امام رضا (ع) را بالا ببرم اما مسئول برگزاری مسابقات اجازه این کار را به من نداد و این‌موضوع برایم ناراحت کننده بود.
افروز عنوان کرد: یکی از ورزشکاران این کار را انجام داد و مدال طلای این ورزشکار را پس گرفتند، به نظرم کسب مدال افتخار و کمکی که از اهل بیت (ع) می گیری، مهم است و قطعا وقتی ورزشکاری نامی از اهل بیت (ع) ببرد حضرات معصومین (ع) برای او جبران می کنند.
این قهرمان جهان بیان کرد: قبل از این که بخواهم به مسابقات پارالمپیک فرانسه اعزام شوم نذر کردم که اگر رکورد دنیا را بشکنم و مدال طلا را کسب کنم مدالم را تقدیم به امام رضا (ع) کنم و ۱۰ هزار صلوات بفرستم و یک زندانی جرائم غیر عمد از جیرفت را آزاد کنم.
وی اظهار کرد: ان شاء الله این کسب مدال قهرمانی الهام بخش برای نشاط شادی در جامعه و راهی برای پیشرفت فرزندان جیرفت باشد تا بتوانند در آینده پیشرفت کنند.
افروز اضافه کرد: از همه مردم و مسئولان امشب تشکر می کنم که حضورشان باعث قوت قلبم بود انتظار دارم مسئولین بیشتر پای کار ورزش باشند.
این قهرمان جهان با بیان اینکه شهرستان جیرفت بسیار محروم است، ابراز کرد: این شهرستان به لحاظ امکانات ورزشی و زیرساخت ها متاسفانه محروم است بنابراین باید همه دست در دست هم دهند و برای تامین زیرساخت های ورزشی شهرستان تلاش کنند.
وی تصریح کرد: تامین و تکمیل زیرساخت های ورزشی باعث می شود تا نوجوانان و جوانان بیشتری به ورزش روی بیاورند اگر نوجوانان و جوانان به سمت ورزش سوق داده شوند آنگاه شاهد کاهش آسیب های اجتماعی می شویم و می توانیم یک شهر به لحاظ فرهنگی و اقتصادی نه تنها در سطح استان بلکه در سطح کشور داشته باشیم.

کد خبر 1780452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha