چرا صهیونیست‌ها به دنبال تخریب مسجدالاقصی هستند؟

حجت الاسلام خادمیان با بیان اینکه بین اسلام و صهیونیست‌ها منازعه جدی درباره مسجدالاقصی وجود دارد، گفت: برای همین آنها جنگ روایت‌ها را راه انداخته‌اند چون بر اساس روایت اسلامی این مسجد نقطه عطفی در حوادث ظهور دارد.

حجت الاسلام «عباس خادمیان»، عضو هیات علمی دانشگاه اراک  در گفت وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان درباره ارتباط معنادار مهدویت و مسجدالاقصی، اظهار کرد: مسئله مسجد الاقصی و مهدویت از چند جهت قابل بررسی است چراکه هر دو یک موضوع تاریخ‌مند بشری است.

عالم در انتظار منجی

این کارشنای مهدویت افزود: عموم انسان‌ها با ادیان مختلف و نگره ها و حتی تفکرات غیرالهی معتقدند که منجی‌ای در پایان این تاریخ خواهد آمد و بشریت ظرفیت متفاوتی از این بی عدالتی، ظلم و گرفتاری ها تجربه می‌کند و وجدان انسان های سالم این زشتی های فراوان را بر نمی تابد در نتیجه در طول تاریخ انسان ها به دنبال یک اتفاق بزرگ و تغییر دهنده عظیم هستند.

وی افزود: در اسلام معتقدیم دوازدهمین امام شیعیان فرزند امام حسن عسکری (ع) منجی و مهدی(عج) و نجات دهنده انسان است.

به گفته خادمیان؛ این خاستگاه مقدس وجدانی بشر همواره در طول تاریخ دچار دگرگونی‌ها  و بدخواهی‌ها شده و با توجه به جنگ کفر و ایمان، و مخالفت شدید شیطان با توحید، ما همواره شاهدیم که اتفاقات بزرگ الهی از تیررس شیطان‌های زمان در امان نبوده است و نکته مهم اینکه هر جریانی در بشریت و هر جریان سازی در تاریخ بشریت اگر بخواهد پایدار، بادوام و پیوسته نقش آفرین باشد، یک جوری به خود رنگ و و بوی دین و مذهب و رنگ و بوی قداست و دیانت داده است چراکه بشر نسبت به مسائل مذهبی و دینی دغدغه ویژه‌ای دارد لذا با دو مسئله و نزاع بین حق و باطل و یا قدرت زر و سرمایه مواجه هستیم.

برداشت انحرافی یهود از مهدویت

وی ادامه داد: اما ... درباره مسجد الاقصی باید گفت این مسجد، مکانی مقدس در ادیان الهی همچون اسلام، مسیحیت و یهودیت و نقطه ثقل منازعات جدی گذشته و حال و آینده بشری است؛ مسئله پایان تاریخ که با ظهور حضرت حجت(عج) در مکه و مسجد الحرام آغاز شده و به مسجد الاقصی ختم می شود یک مسئله جدی، قطعی و حتمی در باورداشت مهدوی است و در طرف مقابل هم یهودیت و سرمایه‌داری نوین و معاصر در پرتو یک روایت، برداشت و اندیشه انحرافی به دنبال تسلط فراگیر بر مسجد الاقصی و فلسطین و منطقه هستند.

این کارشناس مهدویت گفت: هم اکنون جنگ روایات ها و جنگ شناخت ها حاکم درست و غلط است سردمداران زر و زور و کسانی که می‌خواهند بر منطقه سیطره داشته باشند با غده سرطانی همچون اسرائیل بشدت بر طبل این انحراف می کوبد، از این روی است که باید همه افکار و جریانها برای رسیدن به ظهور وعده داده شده الهی بر روایت درست مسجد الاقصی متمرکز شویم، همانطور که به خوبی نقطه ثقل بودن نزاع شناختی، رسانه ای و جنگ روایت ها بر سر  مکان مقدس «مسجد الاقصی» را شاهدیم.

حجت الاسلام خادمیان عنوان کرد: گفتنی است که از نشانه ها و مقدمات قبل از ظهور حاکم شدن بی عدالتی و ظلم ها است لذا شاهد  ظلم بزرگی در به انحراف کشاندن شناخت ها و جنگ روایت ها هستیم که حتی در بین مسلمانان هم برخی موضوعات غیرواقع، تبدیل به باور شده است.

به گفته وی؛ در جریان فلسطین، بشریت بیننده ظلم های اسرائیل بر مردم مظلوم این منطقه است اسرائیل با یک جنگ شناختی و دینی توانسته افکار و مغزها را فتح کند و سال‌های سال مسئله روشن ظلم بر سر مظلومان را توجیه کند. معتقدیم بیشتر از اینکه در میدان تلاش  کنیم باید در موضوع مسجد الاقصی بر اذهان و تفکرات و در  رسانه ها کار کنیم که به فضل الهی معتقدیم مظللومان عالم در حال آگاه شدن هستند و مسئله مسجد الاقصی در اذهان بشریت توسط مومنین و منتظران تبیین می‌شود .

قبل از ظهور باورها باید شکل بگیرد

به هر روی باید قبل از اینکه «منجی بشریت» امام زمان(عج) از مکه ظهور نمایند و به مسجد الاقصی  برسند و به اتفاق حضرت عیسی سلام الله علیه نماز. بخوانند این تفکر در اندیشه ها، شناخت‌ها و رسانه‌ها به‌خوبی تجلی و ظهور پیدا نماید یعنی باید اول گفتمان ایمان و مهدویت در جبهه شناختی پیروز گردد و انسان‌های با ذهن و باور ایمانی قوی پیدا شوند تا گستره فراگیر زمین هم توسط یاوری آن‌ها به رهبری یگانه منجی جهان، حاکم شوند.  

حجت الاسلام خادمیان در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان پایان تاریخ تمام تلاش خود را می کنند که منطقه فلسطین را با روایت ها و نگاره های شناختی خودشان تفسیر کنند و از این طریق بر منطقه سیطره داشته باشند چراکه اگر فضای منطقه به این درک و احساس برسد دیگر قافیه را باخته اند و جهان برای نابودی همه زشتی ها و پلیدی ها آماده و همه زیبایی ها با حاکمیت مهدی موعود(ع) پدیدار می شود. کما اینکه جلوه های از این بیداری را در لایه هایی از نخبگان دانشگاهی جهان شاهدیم.

کد خبر 1780459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha