تشکیل نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی برای بیت‌المقدس

رئیس جمهوری ترکیه از سازمان همکاری اسلامی خواست تا نشستی اضطراری برای بحث در مورد جنگ غزه و حملات رژیم صهیونیستی به بیت المقدس تشکیل دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «رویترز»، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از سازمان همکاری اسلامی خواست تا نشستی اضطراری برای بحث در مورد جنگ غزه و حملات رژیم صهیونیستی به بیت المقدس تشکیل دهد.

اردوغان که در جریان جنگ رژیم صهیونیستی علیه جنبش حماس در غزه از منتقدان سرسخت این رژیم بوده است،  پیش از این از کشورهای اسلامی درخواست کرده بود تا علیه آنچه که وی «توسعه‌طلبی» اسرائیل توصیف کرد، یک ائتلاف تشکیل دهند.

اردوغان در اظهاراتی پس از برگزاری جلسه کابینه در آنکارا گفت که رژیم صهیونیستی، مسجد الاقصی در بیت المقدس را به عنوان بخشی از برنامه توسعه طلبانه خود هدف قرار می‌دهد و سازمان همکاری اسلامی باید با برگزاری یک نشست اضطراری این مسئله را مورد بررسی قرار دهد.

وی افزود: بیت‌المقدس و مسجدالاقصی که یهودیان آن را «کوه معبد» یاد می‌کنند، همواره «خط قرمز» آنکارا بوده است.

۵۷ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی هستند، وظیفه‌ این سازمان رساندن صدای جمعی جهان اسلام است.

اردوغان گفت: غیرقابل تصور است که سازمان همکاری اسلامی که یکی از وظایف آن مراقبت از بیت‌المقدس است نسبت به این حملات بی تفاوت بماند و لازم است که این سازمان بدون از دست دادن زمان بیشتر برای رسیدگی به مسئله توسعه‌طلبی رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی تشکیل جلسه دهد.

رئیس جمهوری ترکیه خاطرنشان کرد که آنکارا به دلیل قتل یک زن ترک -آمریکایی به نام « عایشه نور ازگی ایگی» توسط رژیم صهیونیستی در تظاهرات هفته گذشته در کرانه باختری به دادگاه بین المللی دادگستری در لاهه مراجعه خواهد کرد.

اردوغان گفت: ما تمام اقدامات قانونی را انجام خواهیم داد تا خون این فعال ترک -آمریکایی پایمال نشود.

کد خبر 1780466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha