کمیته مستقل بین المللی برای بررسی جنایات اسرائیل تشکیل شود

سازمان همکاری اسلامی خواستار تشکیل کمیته مستقل بین المللی برای بررسی اقدامات وحشیانه اخیر نیروهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « middleeasteye»، سازمان همکاری اسلامی خواستار تشکیل کمیته مستقل بین المللی برای بررسی اقدامات وحشیانه اخیر نیروهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری شد.

این سازمان از جامعه بین‎الملل به ویژه شورای امنیت سازمان ملل خواست تا قطعنامه‌های خود را اجرا کنند و برای آتش بس در غزه تلاش کنند.

سازمان همکاری اسلامی ضمن محکوم کردن کشتارهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، تاکید کرد که اقدام به کشتن افرادی مانند «آیسنور ازگی ایگی»، فعال ۲۶ ساله ترک -آمریکایی جنایتی است که حتما باید از سوی نهادهای بین‌المللی محکوم شود.

ازگی ایگی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز در بیتا در جنوب نابلس جان خود را از دست داد.

سازمان همکاری اسلامی همچنین از کشته شدن «بنا امجد بکر» ۱۳ ساله در حمله به یکی از روستاهای کرانه باختری توسط شهرک نشینان اسرائیلی انتقاد کرد.

این سازمان تاکید کرد، جنایت‌های رژیم صهیونیستی که شامل کشتار فعالان حقوق بشری، کودکان و نوجوانان  می‌شود نباید مورد غفلت کشورهای اسلامی و سازمان‌های بین‌المللی واقع شود.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه خود همچنین بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در نواز غزه تاکید کرد و گفت که هر چقدر جنگ در این منطقه ادامه پیدا کند، جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی بیشتر خواهدشد.

این نهاد بین‌المللی از همه کشورها خواست تا تلاش خود را برای برقراری هرچه سریع‌تر آتش بس در غزه مضاعف کنند.

کد خبر 1780182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha