درخواست مسلمانان برای تعهد «هریس» به غزه در اولین مناظره با «ترامپ»

گروه‌های طرفدار فلسطین از معاون رئیس‌جمهوری آمریکا درخواست کرده‌اند که در اولین مناظره خود با «دونالد ترامپ» متعهد به حمایت از غزه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «washingtonexaminer»، گروه‌های طرفدار فلسطین از «کامالا هریس»، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا درخواست کرده‌اند که در اولین مناظره خود با «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری سابق که قرار است امروز (سه‌شنبه ۲۰ شهریور) برگزار شود، راه خود را از «جو بایدن» جدا کرده و متعهد به حمایت از غزه شود.

بر اساس گزارشی از نیوزویک، سازمان «ایمگیج» که به دنبال توانمندسازی مسلمانان آمریکایی از طریق سواد سیاسی و مشارکت مدنی است و بارها بایدن را برای عقب‌نشینی از حمایت رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار داده است از هریس درخواست کرده که صحنه مناظره به رای دهندگان طرفدار فلسطین وعده‌های جدیدی بدهد.

ایمگیج از هریس درخواست کرده است که موضع ظریف‌تری را اتخاذ کند تا مورد قبول رای‌دهندگان به‌ویژه در میان جنبش‌های طرفدار فلسطین و جوامع مسلمان و عرب آمریکایی واقع شود.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که جامعه مسلمانان در آمریکا از نحوه مدیریت بحران ایجاد شده در سرزمین‌های اشغالی توسط بایدن احساس ناراحتی می‌کند و خواستار آن است که جایگزین او از حزب دموکرات بتواند راهی برای مدیریت این بحران و رهایی مردم غزه از رنجی که اسرائیل برای آنها به وجود آورده است، پیدا کند.

در این بیانیه آمده است: برای جلب نظر رای دهندگان طرفدار فلسطین، هریس باید تعهد قوی به پایان دادن به خشونت، حمایت از آتش بس و ارزیابی مجدد سیاست فعلی آمریکا از جمله نیاز به شرطی کردن کمک به اسرائیل بر اساس پایبندی به قوانین بین المللی و استانداردهای حقوق بشر داشته باشد.

این سازمان اعلام کرد که درخواست برای شرطی کردن کمک به رژیم صهیونیستی بر اساس انطباق با قوانین آمریکا و استانداردهای بین‌المللی حقوق بشر گامی مهم در راستای تمایز از سیاست فعلی دولت بدون نقض کامل آن خواهد بود.

در فاصله ۵۶ روز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هریس زمان محدودی برای متقاعد کردن معترضان به ویژه رای دهندگان جوان دارد تا از نامزدی او حمایت کنند.

در جریان کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در ماه گذشته، هریس با تظاهرکنندگانی از جنبش «غیرمتعهدها» مواجه شد که از رد درخواست خود برای سخنرانی یک فلسطینی در این مراسم عصبانی بودند.

 فعالان جنبش غیرمتعهدها قائل بر این هستند که رژیم صهیونیستی در حال نسل کشی در غزه است و به همین دلیل از هریس می‌خواهند تا از آتش‌بس فوری و تحریم تسلیحاتی اسرائیل حمایت کند.

آنها تاکید کرده‌اند که در صورت صراحت معاون رئیس جمهوری آمریکا برای حمایت از آتش‌بس در غزه در اولین مناظره انتخاباتی او با ترامپ از رای دهندگان اصلی به هریس در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا باشند.

کد خبر 1780472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha