توانمندسازی کانون‌های مساجد با جدیت دنبال می‌شود

محمدیان با اشاره به اینکه کانون‌های مساجد در مقایسه با موسسات چندمنظوره اعتبار بالاتری دارند، گفت: رویکرد ستاد کانون‌های فرهنگی هنری هدایت، حمایت و نظارت است و می‌کوشد برنامه‌ها منطبق با اقتضائات هر محله، منطقه و بافت بومی آن باشد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، جلسه شورای راهبران کانون های فرهنگی هنری مساجد در مناطق تهران با حضور محمدتقی محمدیان، معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور برگزار شد.

بنابراین گزارش، در این نشست «محمدتقی محمدیان»، با اشاره به جایگاه مهم و اثرگذار مساجد گفت: یکی از رویکردهای مورد توجه در۴۰ سال اخیر اهتمام به موضوع نهضت بازگشت به مسجد بوده است که خوشبختانه در حال حاضر این موضوع در حال رقم خوردن است، چراکه برون رفت از بسیاری مسائل از طریق نهضت بازگشت به مسجد حل می شود. مسجدی که تنها مکانی برای اقامه نماز نیست و امام جماعت آن تنها به خواندن نماز در مسجد اکتفا نمی کند و فعال فرهنگی است، به شاخصه های مسجد تراز اسلامی نزدیک است.

توانمندسازی کانون‌های مساجد با جدیت دنبال می‌شود

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد کانون‌های مساجد کشور با اشاره به اینکه امروز سعادت ما در اجرا و پافشاری برای دستیابی به مسجد تراز اسلامی است، بیان کرد: مساجد و روحانیت هنوز مورد اعتماد مردم هستند و رویکرد ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد این است که هادی، حامی و ناظر بر فعالیت های کانون های مساجد باشد و برنامه های کانون های مساجد هم باید منطبق با اقتضائات هر محله، منطقه و بافت بومی آن باشد.

محمدیان وظیفه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور را مانع زدایی، توانمندسازی و تسهیل گری دانست و تصریح کرد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در رویکرد ملی هم اقدام به اجرای برخی طرح ها و برنامه ها نموده است، اما در عین حال تولید برنامه باید توسط مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد و ائمه جماعات انجام شود.

 مدیرساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به تشکیل قرارگاه ملی مسجد از سال گذشته تاکنون بنا برتاکید مقام معظم رهبری افزود: امید است  با تقسیم کار، برنامه ها به خوبی پیش برود.

وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد از موسسات چندمنظوره اعتبارش بیشتر است، گفت: در کانون های فرهنگی هنری مساجد انواع کلاس ها برگزار و بیمه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز فعال است از طرفی سامانه همراه مسجد با شماره تماس۸۹۴۰ آماده دریافت مشکلات و پیشنهادات مردم در مورد مساجد است و مرکز رسیدگی به امور مساجد و سازمان اوقاف و امور خیریه نیز به این سامانه دسترسی دارند.

توانمندسازی کانون‌های مساجد با جدیت دنبال می‌شود

محمدیان همچنین به دیگر فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اشاره کرد و گفت: کانون های خواهران، گروه های سرود بچه های مسجد، فعالیت های کتابخانه ای، نمایش فیلم، کانون های قرآنی، فعالیت های کارآفرینی و طرح همت با مشارکت وزارت صمت از جمله فعالیت های مورد توجه در کانون های فرهنگی هنری مساجد است که می توان به آن اشاره کرد.

 در ادامه این نشست اعضای شورای راهبران کانون های مساجد استان تهران به بیان نظرات و پیشنهاداتشان پرداختند.

کد خبر 1780478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha