اطلاع رسانی فعالیت‌های بسیج سازندگی فنی و فراگیر شود

آیت الله عبادی با بیان اینکه کار بسیج سازندگی مسئله ریشه‌ای و از مکتب انبیاء است، گفت: اطلاع‌رسانی‌ها باید فنی و فراگیر شود تا نوجوان و جوانان این را بفهمد که تمدن در ایثار و خدمت‌رسانی است یا تمدن در کشتار و ظلم.

به‌ گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز سه‌شنبه (۲۰ شهریور) در دیدار با رئیس بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه مسئله اصلی بازگشت به تمدن اصلی است، اظهار کرد: همانگونه که در جبهه نظامی و در جنگ عدل و ظلم، دنیا دو قطب شده است، پایگاه عدل، پایگاه‌های مقاومت علیه استعمارگران و ستمگران است.

وی با بیان اینکه استعمارگران با جنایاتشان ماهیت اصلی خود را به دنیا نشان دادند، افزود: همین قضیه در جبهه فرهنگی نیز حاکم است و انواع خدمات گروه‌های جهادی و اربعین و کمک‌های مردم در طول سال که مدیریت جهان بشری را بر اصل محبت قرار می‌دهند، این درست در یک دنیای دو قطبی در مقابل آن چیزی بوده که غرب شانس خود را بر قتل، غارت، ویرانی، محاصره و غیره قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مکتب اهل بیت(ع) حقیقت را بیان می‌کند، گفت: اگر امروز جوانان در مراسم اربعین حسینی به صورت پرشور شرکت می‌کنند و عدالت را طلب می‌نمایند نشان از این حقیقت بوده که عدالت یک مسئله جدی و میدانی است.

آیت الله عبادی تصریح کرد: اگر می‌بینیم که در مراسم اربعین و امثال آن ظلم جای خود را به محبت داده، پس این کار امکان‌پذیر و شدنی است.

وی با تأکید بر اینکه حب و دوستی اصل دین است، عنوان کرد: ما به سوی تمدنی که آرمان انقلاب اسلامی بوده حرکت می‌کنیم و صرفاً یک تئوری نبوده و از روز اول انقلاب به خاطر آن آمده است.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: در کنار این همه ایثار و از خودگذشتگی‌هایی که صورت می‌گیرد و آرمان انقلاب است، اما اطلاع‌رسانی‌ها باید بیش از این شود چون بچه‌های انقلاب باید بیشتر با این آرمان‌ها آشنا شوند.

آیت الله عبادی تأکید کرد:  اطلاع‌رسانی‌ها باید فنی و فراگیر شود تا نوجوان و جوانان این را بفهمد که تمدن در ایثار و خدمت‌رسانی است یا تمدن در کشتار و ظلم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی متذکر شد: اگر اطلاع‌رسانی‌ها صحیح صورت گیرد نوجوان می‌تواند اینها را مقایسه کرده و دشمن که با انواع القائات شیطانی شبه ایجاد می‌کند را بشناسد اما متأسفانه در جهت اطلاع‌رسانی و تبلیغات ضعیف هستیم.

وی افزود: اطلاع‌رسانی به مردم باید خود تشکیلات مستقلی داشته باشد تا مردم از ریز این اقدامات باخبر شوند هم از جهت حضور و هم از جهت مقایسه می‌توانند بهتر عمل کنند.

آیت الله عبادی در ادامه گفت: اروپا نه به معنای مردم آن بلکه فرهنگی که ستمگران اروپایی ایجاد کرده‌اند به زبان حیوانی حرف زده و به تعبیر خودشان انسان گرگ انسان بوده و یا انسان حیوان اقتصادی است اما در مقابل مکتب انبیاء، انسان‌هایی را ساخته که در تمام دنیا شناخته شده‌اند.

امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه باید دو جبهه عدل و ظلم پررنگ و آرمان‌هایشان به جامعه بشری نشان داده شود، افزود: کار بسیج سازندگی مسئله ریشه‌ای و از مکتب انبیاء است و گذر زمان به نفع جبهه حق است.

کد خبر 1780496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha