استقبال کارشناسان خانواده از مقابله با آسیب‌های اجتماعی در مساجد

رئیس اداره مراکز و خدمات اجتماعی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: با توجه به نیاز طرح های آموزشی خانواده محور در مساجد، همچون طرح «ترنم زندگی» به اساتید و مشاوران متخصص و با تجربه؛ اکثر این عزیزان نیز با استقبال از حضور در این برنامه ها آمادگی خود برای آموزش مردم در مساجد اعلام کردند.

عباس نظافت؛ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: مساجد بهترین مرکز اجتماعی برای مهار، پیشگیری و آموزش در حوزه آسیب های اجتماعی است و به عنوان یکی از ارکان اصلی هر محله، بهترین مسیر ارتباط به مردم است.

وی افزود: در طرح «ترنم زندگی» که با محوریت مساجد و برای مقابله با آسیب های اجتماعی به خصوص در حوزه خانواده شامل جوانی جمعیت، ارتقاء روابط زوجین، تربیت فرزند، کنترل هیجانات و مشاوره پیش از ازدواج و همچنین پیشگیری از اعتیاد طراحی شده بالغ بر ۶۶۰ مسجد پار کار اجرای طرح هستند.

رئیس اداره مراکز و خدمات اجتماعی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تاکید کرد: طرح هایی که اداره مراکز و خدمات اجتماعی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، جهت جلوگیری از آسیب های اجتماعی ارائه می دهد، از جمله طرح ترنم زندگی، باهم، مهرورزی، خانه مهر و... برای آموزش، نیازمند اساتید با تجربه و برجسته است وبا توجه به اینکه با اساتید مختلفی این مساله مطرح شده است، به حمدالله آنها نیز استقبال خوبی از طرح ترنم زندگی داشتند.

وی با بیان اینکه استفاده از مشاوران با تجربه، ضمن حفظ سلامت روانِ مخاطبین و خانواده آنها، به اجرای کیفی این طرح که اولویتِ اصلی مجریان آن است کمک می کند افزود: در این راستا هر هفته برای جذب اساتید و مشاوران متخصص، از متقاضیان درمانگر مصاحبه ای تخصصی به عمل می آید.

نظافت یادآور شد: در میان جامعه نیز این طرح با استقبال خوبی روبر شده است. در سال گذشته بیش از ١٠هزار نفر از مشاوره های گروهی طرح ترنم زندگی بهره مند شدند و امسال این طرح به شکل گسترده تر و برای ٣٠هزار مخاطب برگزار می شود.

کد خبر 1780521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha