اجتماع ۵هزار نفری گرگانی‌ها در سالروز آغاز امامت امام عصر(عج)

محمدی از برگزاری اجتماع ۵هزار نفری گرگانی‌ها همزمان با نُهم ربیع‌الاول، سالروز آغاز امامت امام عصر(عج) خبر داد.

قاسم محمدی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: همزمان با نهم ربیع الاول، سالروز امامت امام زمان (عج)، ۱۲ برنامه ویژه از سوی بنیاد فرهنگی حضرت موعود (عج) تهران اعلام شده است که برنامه های استان گلستان در این راستا برگزار می شوند.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) گلستان افزود: برگزاری مسابقه ملی نقش خاتم ۲ در قالب چهل حدیث درباره امام مهدی(عج)، حفظ و مفاهیم، برگزاری صبحگاه مهدوی در مراکز نظامی و انتظامی با عنوان «عهد سربازی»، تهیه و تولید پوسترهای نمایشگاهی مهدویت برای برگزاری نمایشگاه در مساجد و مصلی های استان و پوستر مراسم ۹ ربیع الاول با حضور پنج هزار نفر، برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات مهدوی بنیاد، تهیه و تدوین ۱۰ جلسه سخنرانی مهدوی، برگزاری سلسله نشست های معرفتی ۱۰ گانه با حضور اساتید، اجرای برنامه های فرهنگی، ارسال مجموعه تولیدی کلیپ های مهدویت در قالب برنامه «آخرین امید» برای هماهنگی پخش در شبکه استانی، حضور کارشناسان در برنامه های صداوسیمای استان برای برنامه مهدوی و جنگ شادی در گرگان از برنامه های پیش بینی شده در این ایام است.

وی از برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی با حضور ۱۶۰ نفر خبر مهدی یاوران، معلمین و روحانیون خبر داد و گفت: این دوره آموزشی در مرکز استان و شرق استان در مینودشت برگزار شده است.

محمدی ادامه داد: بیشترین توان و تلاش ما در بحث دانش افزایی نسل نو و آشنایی آنها با امام زمان(عج) است تا از زندگی آن حضرت الگو بگیرند.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) گلستان خاطرنشان کرد: نشست ها و گفتمان های مهدوی برای نسل نو و جوان، طلبه ها و غیره برگزار شده و در روستاها هم کمیته های روستایی تشکیل شده است.

وی اظهارداشت: بر اساس تفاهم نامه ای، تلاش می شود تا این فعالیت ها در مدارس هم استمرار داشته باشد.

اجتماع ۵ هزار نفری مردم گرگان در عید بیعت

محمدی گفت: امسال به مناسبت سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) جنگ شادی و ششمین جشنواره نشاط و بصیرت مهدوی (عج) از سوی اداره کل ورزش و جوانان و با همکاری بنیاد فرهنگی حضرت موعود(عج)، شهرداری و اداره تبلیغات اسلامی در سالن امام(ره) مجموعه ورزشی آزادی گرگان برگزار می شود.

وی افزود: این جُنگ شادی شامل برنامه های مهیج با حضور خوانندگان، طنزپردازان، شعبده بازان و برنامه های نمایشی در روز (سه شنبه ۲۷ شهریور) برگزار می شود.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) گلستان با اشاره به برگزاری اجتماع بزرگ مردمی بیعت با امام عصر «عید بیعت»، گفت: این مراسم همزمان با ۹ ربیع الاول در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز (جمعه ۲۳ شهریور) با اجتماع پنج هزار نفری مردم در گرگان برگزار می شود.

وی افزود: این مراسم با مجری گری نجم الدین شریعتی و سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری و مداحی کربلایی کاظم اکبری و کربلایی سیدمحمدرضا نوشه ور برگزار می شود.

محمدی گفت: قرار است در این برنامه مدال آوران المپیک و مهمانان خارجی نیز حضور داشته باشند.

وی به برنامه اجتماع قلوب در مرکز استان هم اشاره کرد و افزود: این مراسم در قالب اجتماع مردمی با برگزاری مراسم ندبه در یکی از مساجد شهر گرگان برگزار می شود و برنامه هایی همچون قرائت قرآن، ندبه خوانی، مسابقات مهدوی، سخنرانی مهدوی و غیره را اجرا می کنند.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) گلستان خاطرنشان کرد: این برنامه به مدت ۲ سال همزمان با نیمه شعبان در حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران در قم برگزار می شود و مردم گرگان با در دست داشتن بیش از ۵۰۰ پرچم در بین الحرمین حضرت فاطمه معصومه(س) شعارهای مخصوص را سر می دهند.

کد خبر 1780686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha