عصر غیبت عصر واسطه بین امامت و ظهور است

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان اینکه غدیر تداوم بخش بعثت بود یعنی بعثت بدون غدیر ضمانتی برای بقا نداشت گفت: ظهور امام زمان(عج) نیاز به تلاش دارد زیرا عصر غیبت، عصر واسطه بین امامت و ظهور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام علی سعیدی_ رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا امروز (پنج شنبه، ۲۱ شهریور) در یادواره شهدای روحانیت و علمای متوفای شهرستان رودسر که در مسجد امام علی علیه السلام (ملاامیرا) برگزار شد سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، پدر امام عصر(عج) را تسلیت گفت و اظهار کرد: یکی از مسائلی که برای ما اهمیت دارد شناخت جایگاه ما ازین مقطع از تاریخ است.

وی با اشاره به اینکه، رسالتی که بر دوش ملت ایران و روحانیت شیعه در این مقطع حساس هست چیست؟ گفت: از حضرت آدم تا خاتم(ع) و از دوران امام علی(ع) تا امام عسکری(ع) و دوران غیبت از عصر شیخ مفید تا زمان ما، همه رسالشان را انجام داده اند و رفته اند.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه آیندگان هنوز وارد عرصه میدان و حرکت در تاریخ نشده اند و در وسط راه هستیم، تصریح کرد: ما پنج مقطع تاریخی داریم بخشی گذشته، بخشی مربوط به آینده و بخشی هم مربوط به زمان ما است که متوجه ملت ما می شود و اکنون ما در یک مقطع مهم تاریخی قرار داریم.



فلسفه بعثت جهانی شدن اسلام بود

وی اضافه کرد: مقطع اول بعثت است که آغاز جهانی شدن اسلام است، یعنی فلسفه بعثت جهانی شدن اسلام بود، اگر مردم در آنروز به تکلیفشان عمل می کردند امروز، پرچم لا اله الاالله سراسر جهان را فرا گرفته بود.

حجت الاسلام سعیدی ادامه داد: غدیر تداوم بخش بعثت بود یعنی بعثت بدون غدیر ضمانتی برای بقا نداشت لذا خداوند منان خطاب به پیامبر(ص) می فرماید «اگر این ماموریت را ابلاغ نکنی مساوی با از بین رفتن رسالت است».

وی همچنین عاشورا را احیای غدیر و بعثت دانست و بیان کرد: شرایطی به وجود آوردند که می خواستند اساس بعثت و غدیر را نابود کنند، و امام حسین(ع) توانست با اهدای خونش باعث احیای دین اسلام شود.
 

عاشورا مقطع سوم تاریخ و احیاگر بعثت و امامت است

حجت الاسلام سعیدی با تاکید بر اینکه عاشورا مقطع سوم تاریخ است که احیاگر بعثت و امامت است و روز عاشورا را در دوران امام صادق، امام باقر(ع) و سایر امامان می بینیم که میدان فقه و فقاهت در روایات اهل بیت(ع) نقش پیدا کرد و همه آنها از آثار خون امام حسین(ع) است که در کل جهان مشاهده می کنید.

وی در خصوص مقطع چهارم که آماده سازی جهانی شدن بعثت است، اظهار کرد: اکنون در این مقطع قرار داریم و عصر غیبت عصر واسطه بین امامت و ظهور است و به نظرم مسؤلیت ملت ایران زیاد است و هیچ ملتی در تاریخ به اندازه ملت ایران چنین مسئولیت سنگینی ندارد.

حجت الاسلام سعیدی ادامه داد: اگر ما شناخت عمیقی از صحنه نبر با دشمن نداشته باشیم دچار انحراف می شویم در حرکتمان توقف ایجاد می شود، ازین رو ملت ایران باید این رسالت را درک کند و بداند ظهور امام زمان(عج) نیاز به تلاش دارد.
 

حضرت امام خمینی(ره) توانست میراث همه امامان را جامه عمل بپوشاند

وی گفت: حضرت امام خمینی(ره) توانست میراث همه امامان را جامه عمل بپوشاند، عصر غیبت صحنه حضور رهبران روحانی برای دفاع از کیان اسلام و حقیقت تشیع بوده است.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به اینکه وقتی می گوییم می‌خواهیم انتقام خون امام حسین(ع) را بگیریم یعنی چه! افزود: آن کسانی که در هزارو ۴۰۰ سال پیش امام حسین(ع) را کشتند امام زمان(عج) نمی آید آنها را زنده کند تا انتقام بگیرد زیرا این مسئله همه جنایات آنها را جبران نمی کند، یعنی امام زمان میخواهد بگوید شما هزار و ۴۰۰ سال تا کنون تلاش کردید قرآن را از اهل بیت جدا کنید من کاری خواهم کرد که پرچم اهل بیت در همه دنیا نصب شود.

امام خمینی(ره) بازگشت قرآن و عترت را در هرم قدرت و حکومت در آورد 

وی بیان کرد: ما هر مقداری که نسبت به حضرت امام(ره) تشکر کنیم نمی توانیم جبران بخشی از خدماتی که آنحضرت انجام دادند را بدانیم، این امام خمینی بود که بعد از ۱۵ قرن فلسفه ایجاد سقیفه را بهم ریخت و غدیر را در ایران پیاده کرد، یعنی بازگشت قرآن و عترت را در هرم قدرت و حکومت در آورد، که بزرگترین خدمت امام بعد از رحلت پیامبر است.

حجت الاسلام سعیدی اذعان کرد: پیامبر فرموده بودند «من دو گوهر گران سنگ را به شما می سپارم که کتاب خدا قانون کامل و عترت من یعنی رهبران مظلوم، که اگر شما این قائده را رعایت کردید گمراه نمی شوید.

وی با اشاره به اینکه، نظام اسلامی یک مثلث است که یک ضلعش رهبری الهی، یک ضلع قانون کامل و شریعت و مردم نیز قائده سوم این مثلث هستند، گفت: اگر یک ضلع مثلث شکل نگیرد این مثلث ناقص خواهد ماند.

حجت الاسلام سعیدی اظهار کرد: در زمان امام خمینی مردم آمدند و به این ضلع متصل شدند و دین و شریعت و مرجعیت و نظام اسلامی شکل گرفت و امروز بیش از ۴۵ سال افتخار داریم که این پرچم را جهانی کرده و زمینه را برای ظهور امام زمان(عج) فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اربعین برای ما یک آرمان است افزود: ما رسالتی داریم برای اینکه بگوییم با کسانی که امروز با امام حسین(ع) در حال جنگ هستند در حال جنگیم و با کسانی که با او در صلح هستند در صلح هستیم، همانطور که امروز، کسی که از جبهه فلسطین دفاع می کند ملت ایران است اگرچه ممکن است کسی هم در آمریکا باشد و ازین جبهه حمایت کند و کسی در ایران باشد و در جبهه دشمن همکاری کند اما صادر کننده این انقلاب ایران است.
 

گیلان خطه عالم خیز و شهید پرور است و علما و روحانیت شاخص و معروفی داشته و دارد

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه گیلان خطه عالم خیز و شهید پرور است و علما و روحانیت شاخص و معروفی داشته و دارد گفت: روحانیت با همه وجود، در همه عرصه های جهاد و جنگ حضور داشتند و دارند و حضور روحانیت در نیروهای مسلح نیز از برکات عنایات حضرت امام و مقام معظم رهبری بوده است.

وی اضافه کرد: روحانیون شهید در کشور ۴ هزار نفر هستند که بسیاری بخاطر شرایط جنگی و رزمندگی در جبهه لباس روحانیت نمی پوشیدند و امروز رسالت سنگینی بر عهده ما است که بخواهیم یا نخواهیم این بار بر شانه ما است که پاسداری از این امانت الزاماتی دارد که باید در رای دادنمان،  در حرف زدنمان، در شرکت در راهپیمایی ها و... باید بروز و ظهور داشته باشد تا زمینه سازی فرج امام زمان انجام شود.

عصر غیبت عصر واسطه بین امامت و ظهور است

عصر غیبت عصر واسطه بین امامت و ظهور است

عصر غیبت عصر واسطه بین امامت و ظهور است

کد خبر 1780827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha