بچه‌مسجدی‌ای که بمب الکترونیکی و تله‌ انفجاری علیه داعش می‌ساخت

مهندس رشته برق بود، اما او را بیشتر به عنوان هنرمند خوشنویسی می‌شناختند. ورزشکار بود و کونگ فو و شنا را به خوبی وارد بود. همه اینها را رضا کارگر برزی به عنوان یکی از ستارگان مساجد استان البرز مرهون تربیت و حضورش در خاستگاه مسجد می‌دانست.

خبرگزاری شبستان - البرز؛ فاطمه دانایی: یادواره شهدای کانون های فرهنگی هنری مساجد با عنوان «ستارگان مسجد» از برنامه هایی است که با هدف شناسایی و توجه‌دهی به شهدای کانون فرهنگی هنری مساجد اجرا می شود. یکی از فعالان مسجدی شهید رضا کارگربرزی است که در مسجد غدیریه نظرآباد است. 

مهندس رشته برق بود، اما او را بیشتر به عنوان هنرمند خوشنویسی می شناختند. ورزشکار بود و کونگ فو و شنا را به خوبی وارد بود. همه این ها را رضا کارگر برزی به عنوان یکی از ستارگان مساجد استان البرز مرهون تربیت و حضورش در خاستگاه مسجد می دانست. 

فلج جسمی و توسل به حضرت زینب(س)

مادر شهید کارگر برزی در خصوص او به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: رضا ۱۵ سال بیشتر نداشت که به یکباره دچار فلج جسمی و یک ماه در بیمارستان امام خمینی(ره) بستری شد. پزشکان قطع امید کرده بودند. اما من مأیوس نبودم. دست به دامان حضرت زینب(س) شدم. توسل کردم و بیماری از بین رفت. 

از خطاطی در مسجد تا ساخت بمب‌های الکترونیکی

آخرین دیدار حضوری ما روز دوازدهم تیرماه سال ۹۲ بود. آن روز رضا را برای آخرین بار دیدم و شب هم منزل پسر دیگرم بودم. آن روز سعی می کرد به تمام کارها سر و سامان بدهد. مثلا دستگاه تست قند خون من را باتری تازه گذاشت. دوچرخه محمدمهدی را درست کرد.

از خطاطی در مسجد تا ساخت بمب‌های الکترونیکی

وی ادامه داد: می دانستم مأموریت می رود. دلم طاقت نیاورد و با التماس گفتم، هر وقت شد به من زنگ بزن صدایت را بشنوم. یک روز زنگ زد گفت مادر من ۹ روز است که فرصت حمام کردن ندارم. فهمیدم مأموریت سختی در پیش دارد. 

دیدار فرزندان شهید رضا کارگربرزی و محبت پدرانه رهبر معظم انقلاب به آنان

از خطاطی در مسجد تا ساخت بمب‌های الکترونیکی

از خطاطی در مسجد تا ساخت بمب‌های الکترونیکی

قرآن پشتوانه آغاز زندگی مان شد

عصمت عزیزیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص شهید رضا کارگربرزی گفت: دوران دانشجویی به یکدیگر علاقمند شدیم. با یکی از علماء دینی در قم در خصوص ازدواج‌مان صحبت کردیم و به ما گفت که قرآن پشتوانه آغاز زندگی تان است. 

عزیزیان ادامه داد: دوران نامزدی با یکدیگر قرار گذاشته بودیم که برای نماز شب یکدیگر را بیدار کنیم. سه سال دوران نامزدی کارمان این بود که نیمه های شب یا او به من زنگ می زد یا من به او. برای نمازشب بیدار می شدیم و یکدیگر را دعا می کردیم. پس از ازدواج نمازهای شب من کمتر شد ولی هیچ وقت نمازهای شب رضا قضاء نمی شد. 

وی توضیح داد: نماز اول وقت یکی از عادت های همیشگی‌اش بود. آنچنان که هر وقت در طول مسیر وقت اذان می شد، ماشین را نگه می داشت و نمازش را ادا می کرد. 

شهید کارگربرزی در مسجد غدیریه نظرآباد، دوره های آموزشی خطاطی می گذاشت و همواره در مسجد آمد و شد داشت. از سال ۱۳۸۰ و با شروع تحولات منطقه چندین مرحله به سوریه و عراق اعزام شد. 

این شهید والامقام، به عنوان مستشار نظامی در زمینه جنگ های شهری و پارتیزانی و خنثی سازی تله های انفجاری یک مربی کارآمد بود. بسیاری از جوانان سوری از شهید کارگربرزی به عنوان یک مربی، یک الگو و یک مسلمان واقعی یاد می کنند. 

گفتنی است، ۱۱ مرداد سال ۹۲ مصادف با ماه مبارک رمضان، در مدرسه ترکان روستای کفرآکار در جنوب حلب در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله مستقیم داعشی‌ها قرار گرفت و پیکر مطهر شهید کارگر برزی در گلزار شهدای شهرستان نظرآباد به خاک سپرده شده است. 

کد خبر 1780834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha