وحدت ملی، اولویت‌ اصلی در شرایط کنونی کشور

حجت الاسلام آزاد با تأکید بر وحدت ملی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی و ضروری در شرایط کنونی کشور، بر لزوم و مشارکت همگانی در این زمینه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، حجت الاسلام محمدجواد آزاد در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر لامرد با تبریک آغاز امامت و ولایت حضرت امام زمان (عج) و گرامیداشت هفته وحدت، این هفته را یکی از بهترین ابتکارات نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و بر اهمیت وحدت و وفاق ملی تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی در عرصه بین المللی امت واحده را تشکیل داده است، اضافه کرد: "به برکت نگاه دینی امامین انقلاب، زمانی که ندایی بلند شود، همه مسلمین حمایت می‌کنند."

امام جمعه لامرد با اشاره به فرمایشات امام راحل، خاطرنشان کرد: "امید ما به حاکمان کشورهای عربی نیست و مردم باید ید واحد شوند و در مقابل دشمنان ایستادگی کنند." وی همچنین بر لزوم توجه به وحدت در سطوح مختلف ملی، اقوام، احزاب و مذاهب در کشور تاکید کرد.

خطیب جمعه لامرد در ادامه گفت: "کافی است رهبری اشاره کند، اسرائیل از بین خواهد رفت و ما هم اکنون منتظر انتقام سخت هستیم." وی ضمن اشاره به تغییرات نوع جنگ‌ها در عصر حاضر، با تأکید بر ضرورت همراهی و اتحاد میان اقشار مختلف جامعه، به اجلاسیه بزرگ ۲۶۱ شهید از شهدای شهرستان لامرد پرداخت.

وی گفت: "یادواره‌های شهدا باید ماندگاری داشته باشند و منحصر به پایگاه بسیج یا قشر خاصی به تنهایی نباشند، بلکه مردم نیز باید در این برنامه‌ها شریک شوند." امام جمعه لامرد تاکید کرد که برنامه‌های فرهنگی باید نتایج مثبت و تحول آفرینی داشته باشند و به نهادینه شدن صفات شجاعت، ایستادگی و آزادگی در جامعه کمک کنند.

در ادامه، حجت الاسلام آزاد به بحث مسکن در شهرستان لامرد اشاره کرد و از تلاش‌های آیت الله رئیسی، رئیس جمهور پیشین کشورمان، در این زمینه قدردانی کرد. او اظهار امیدواری کرد که دولت جدید نیز این روند را ادامه دهد.

وی با اشاره به ضرورت واگذاری زمین‌های ساخت مسکن به مردم، گفت: "اگر زمین‌ها به مردم تعلق بگیرد، ساخت و سازها سریع‌تر پیش خواهد رفت."

آزاد همچنین به نقش بانک‌ها در این روند اشاره کرد و بر لزوم حفظ حرمت مردم تاکید کرد. آزاد گفت: "بانک‌ها باید مطالبات مردم را پرداخت کنند، و در صورت عدم تحقق این امر، حق الناس صورت گرفته و در هفته‌های آینده نام این دو بانک را از تریبون نماز جمعه اعلام خواهیم کرد."

در پایان، امام جمعه لامرد از خیرین دعوت کرد که در ساخت مسکن همکاری کنند و اعلام کرد که مجمع خیرین و مسئولین شهرستان آماده اقدامات لازم در این راستا هستند. وی تاکید کرد: "انتظار داریم بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن تعامل و هم‌افزایی لازم را انجام دهند تا پیشرفت فیزیکی این طرح شتاب بیشتری بگیرد."

کد خبر 1780875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha