وقوع مسائلی چون حادثه تروریستی کرمان پیش‌زمینه‌های خاصی دارد

سردار رادان با اشاره به حادثه تروریستی مسیر گلزار شهدا گفت: فارغ از اقدامات و تدابیر اطلاعاتی و امنیتی، در وقوع اینگونه مسائل پیش زمینه‌های خاصی وجود دارد که عموم شهروندان و اهالی هر محله باید دقت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی فراجا استان، سردار"احمدرضا رادان"در کمیسیون امنیت ملی که با محوریت امنیت جنوب استان کرمان و با حضور نمایندگان این استان و اعضای کمیسیون امنیت ملی در استانداری کرمان برگزار شد؛ ضمن اهداء سلام و صلوات به روح مطهر شهدای دیار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: بنا به واکاوی های انجام گرفته پیرامون بسیاری از مسائل و مشکلات کشور و مسائل پیرامونی می‌بینیم که هزینه در بسیاری از موارد از جمله امور مربوط به مرز عین سرمایه و کسب درآمد برای میهن عزیزمان است.
وی افزود: در این رابطه حتی اگر از ۵ درصد از میزان قاچاقی که از مبادی غیر رسمی وارد می شود جلوگیری کنیم بسیار تا بسیار برای کشور مفید و موثر خواهد بود چه اینکه اگر این جلوگیری‌ها به صورت گسترده‌تر و در حوزه مبارزه همه جانبه با ورود مواد مخدر نیز صورت بگیرد شاهد موفقیت‌های بیشتری خواهیم بود.
سردار رادان اضافه کرد: در بحث معتادان نیز نیاز به رویکردهای اصلاحی، مراقبتی و زیرساخت‌های خاصی وجود دارد و در حوزه طرد اتباع نیز اقداماتی در دست اقدام است و باید ببینیم چه رویکردهایی نیاز و قابل انجام است تا از بازگشت مجدد این افراد جلوگیری شود.
فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به حرکت نسبتاً شتابان پلیس به سمت هوشمندسازی اظهار کرد: از جمله نمونه‌های این حوزه یکی در ماموریت اربعین و امور شناسایی، تشخیص هویت و اختصاص و تحویل گذر زیارتی در دو کشور ایران و کشور میزبان بود به نحوی که مردم هم اذیت نشدند و از همکاران انتظامی قدردانی کردند.
وی ادامه داد: در حوزه سرقت هم به سمت استفاده از پابند الکترونیک رفتیم به نحوی که این مورد در کنترل شمار زیاد سارقان با سابقه بالای ۱۰ فقره سرقت کمک زیادی کرد و اگر این طرح کامل شود شاهد موفقیت‌های بیشتری نیز در حوزه مراقبت از مجرمان و کشف جرائم خواهیم بود.
سردار رادان در ادامه سه ضلع شکل گیری امنیت را شامل "دست اندرکاران"، "مخاطبان مجرم امنیتی" و "آموزش‌های حوزه پیشگیری" برشمرد و بیان کرد: برآیند این سه ضلع یا رضایتمندی مردم از امنیت و یا عدم رضایت می‌شود که البته باید به هر سه ضلع به شکل متناسب با هم توجه کنیم و  ضمن آن باید قوانین متناسبی هم داشته باشیم و آن‌ها را به خوبی اجرا کنیم.
فرمانده کل انتظامی کشور با گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان گفت: فارغ از اقدامات و تدابیر اطلاعاتی و امنیتی، در وقوع اینگونه مسائل پیش زمینه‌های خاصی وجود دارد که می‌طلبد عموم شهروندان و اهالی هر محله نیز به مسائلی همچون واگذاری خانه، خودرو، خط موبایل و سایر امکانات به افراد و اشخاص خاص، ترددها و رفتارهای مشکوک دقت نظر داشته باشند.
سردار رادان در پایان با تشریح دیگر اهداف و رویکردهای حوزه ارتقاء امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی مجموعه انتظامی بیان کرد: در زمینه بازگشت اتباع به میهن‌شان و برای جلوگیری از بازگشت این قشر، برنامه‌هایی را در حوزه انسداد مرزها در دست اجرا داریم؛ در حوزه خودروهای شوتی نیز قانون باید طوری بازدارنده تعیین و از سوی مجریان اجرا شود که کسی به خود اجازه ندهد سرعت و استانداردهای خودروی خود را به هم بزند و وارد جاده شود.

کد خبر 1780895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha