حاج‌احمد؛ قهرمانی ناشناخته از ایل سلیمانی/ تبیین دفاع مقدس، قطره فلج اذهان است

سردار معروفی با اشاره به ویژگی‌های شهید حاجاحمد سلیمانی و نیز اشاره به دو خطر تهدیدکننده معارف دفاع مقدس که فراموشی و تحریف است؛ تاکید کرد: نیازمند تبیین دفاع مقدس هستیم که قطره فلج اذهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ مراسم رونمایی از کتاب "سرداری از ایل سلیمانی" (اقتباس از زندگی شهید حاج احمد سلیمانی) به قلم افسر فاضلی شهربابکی و انتشارات فاتحان با حضور زینب سلیمانی تنها یادگار شهید، سردار معروفی، معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور، جمعی از مسئولین و سران طوایف در موزه دفاع مقدس استان رونمایی شد.


 کتاب سرداری از ایل سلیمانی در چهار بخش شامل زندگینامه و خاطرات شهید، خاطرات شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، خاطرات دوستان و همرزمان و تصاویر تدوین شده است.

افسر فاضلی شهربابکی شاعر و نویسنده دفاع مقدس تاکنون بیش از ۵۰ کتاب به رشته تحریر درآورده که شاخص‌ترین آن "بچه‌های حاج‌قاسم" است که تاکنون ۱۲ بار تجدید چاپ شده است.

سردار حسین معروفی، معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور ضمن قدردانی از نویسنده کتاب گفت: از خانم فاضلی به جهت جدیت در ترویج مقاومت و جهاد و شهادت و از همسر ایشان به دلیل حمایت و همراهی تشکر می‌کنم.
وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ترویج چنین گفتمانی هستیم و مقام معظم رهبری بر مکتوبات و فیلم دفاع مقدس تاکید دارند؛ افزود: معظم‌له فرمودند خروجی کنگره شهدا باید کتاب باشد لذا این گنج را کشف و به جامعه معرفی کنیم.


سردار معروفی با بیان اینکه هیچ مکان و زمینی مقدس نیست جز فکر و عملی که باعث قداست آن می‌شود؛ کربلا را مصداق این موضوع دانست و ادامه داد: خوزستان را هم خون شریف‌ترین و شایسته‌ترین بندگان شریف و عزیز و  قطعه‌ای از بهشت کرده است.

خوزستان به قداست خون ریخته شده شهدا بر زمین آن، قطعه‌ای از بهشت است.

وی خاطرنشان کرد: قهرمانان واقعی ما شهدا هستند و احمد سلیمانی یک قهرمان است اما هیچکس حق احمد را نتوانسته ادا کند و خیلی‌ها درباره او کوتاهی کردند و من با برداشت خودم او را تندیس اخلاق و ادب دیدم و الگوی خود قرار دادم.

احمد سلیمانی یک قهرمان است اما هیچکس حق احمد را نتوانسته ادا کند و خیلی‌ها درباره او کوتاهی کردند.

سردار معروفی گفت: حاج احمد از قهرمانان حقیقی ملت ایران اما مظلوم و ناشناخته است؛ همه اقدامات او خروجی تفکر امامین انقلاب و خود او بخشی از مکتب حاج‌قاسم بود.


وی ادامه داد: حاج احمد و حاج قاسم در حالیکه کم سن و سال بودند به کرمان آمدند و کارگری کردند تا بدهی خانواده‌های خود را بپردازند و احساس تکلیف این نوجوانان نسبت به والدین باید در جامعه گفته شود تا نوجوان امروز بداند چه رسالتی نسبت به والدین دارد هر چند متاسفانه فضای مجازی کاری کرده که برخی فرزندان به والدین خود سلام هم نمی‌کنند.

حاج‌احمد و حاج‌قاسم دو نوجوان روستایی برای تامین بدهی خانواده‌های خود احساس تکلیف کرده و به کرمان آمده و کارگری می‌کردند.

وی تصریح کرد: حاج‌قاسم برای حفظ رفقای خود کلاس اخلاق می‌گذاشت در حالیکه هیچوقت هم درس طلبگی نخوانده بود و رفاقت در جبهه حق اصل است؛ او بزرگترین تئوریسین در جهان بود زیرا در زمین اهل بیت بود و ایشان او را هدایت کردند چون می‌خواست رسالت اهل بیت را انجام بدهد.
معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به دو خطر تهدیدکننده معارف دفاع مقدس که فراموشی و تحریف است؛ تاکید کرد: نیازمند تبیین دفاع مقدس هستیم که قطره فلج اذهان است.
وی متذکر شد: ما برای بیان حقیقت شهدا از جمله حاج‌قاسم نیاز به بزرگ‌نمایی نداریم زیرا خدا ایشان را عزیز و بزرگ کرده است.

سردار عبدالحسین رحیمی، از پیشکسوتان دفاع مقدس در این مراسم گفت: احمد از ابتدا با حاج قاسم بودند و با هم بزرگ شدند؛ بسیار منظم، باتقوا، صادق و معتمد حاج‌قاسم بود.


وی اظهار کرد: این اعتماد آنقدر بالا بود که حاج‌قاسم او را به عنوان فرمانده به عملیات موفقیت‌آمیز میمک اعزام کرد که در همان عملیات هم احمد شهید شد.

اقناع قبایل و عشایر عراق؛ هنری که فقط حاج‌قاسم داشت‌.

سردار رحیمی با بیان اینکه حاج‌قاسم در شهادت احمد گفت "کمرم شکست" ادامه داد: چندی قبل دیداری با یکی از فرماندهان حشدالشعبی در عراق داشتم که به نکته جالبی اشاره کرد و گفت: حاج‌قاسم چون خود از عشایر بود و به فرهنگ آنها آشنایی داشت خیلی راحت عشایر و قبایل عراق را در مناسبات اقناع می‌کرد تا آنچه به صلاح خودشان است را انجام بدهند و این کار از کسی جز حاج‌قاسم بر نمی‌آمد.


سردار محمدعلی نظری، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان هم با اشاره به وفاداری عشایر اظهار کرد: این قشر هنوز هم در ایستادگی و پایمردی است و بر عهدی که با امامین انقلاب بستند.
وی افزود: سردار شهید حاج احمد سلیمانی در مهر ۶۲ در عملیات میمک به شهادت رسید و او مخزن اسرار حاج قاسم و مطیع کامل فرمانده خود بود.

زینب سلیمانی تنها یادگار شهید حاج احمد سلیمانی هم از نویسنده کتاب و میهمانان تشکر و در پایان از افسر فاضلی شهربابکی و همسرش با اهدای سفر عتبات عالیات از سوی معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور تجلیل شد.

کد خبر 1780940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha