گردشگری، قدرت نرم ایران اسلامی است

صالحی امیری گفت: گردشگری، قدرت نرم ایران اسلامی است باید با استفاده از این ظرفیت خط بطلانی به توطئه ایران هراسی کشیده و افکار جهانیان را معطوف انقلاب اسلامی نماییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سیدرضا صالحی امیری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در همایش رویداد نود سالگی شهرستان تنکابن با بیان اینکه تنکابن دیار تمدن و فرهنگ ایران زمین یاد و اظهار کرد: دیار تنکابن دیار فرهنگ، هنر، اخلاق، فضیلت و ... است.

وی با بیان اینکه هویت این شهر مردان و زنان با فضیلت و با معرفت و پرتلاش هستند، افزود: تنکابن را با تبار فرهنگی این دیار می شناسیم.

صالحی امیری ضمن گرامیداشت نودسالگی تنکابن برلزوم قدرشناسی از مسئولین، معلمین، فرهیختگان و روحانیت استانی و شهرستانی برای توسعه این دیار تاکید کرد و گفت: این جغرفیا می تواند الگوی توسعه برای همه ی کشور باشد.

وی برلزوم معرفی هویت و تاریخ تنکابن به عنوان یک تمدن سرآمد در دنیا تاکید کرد و خاطرنشان شد: ۳۵ هزار اثر فرهنگی و تاریخی از تنکابن تاکنون ثبت شده که انتظار می رود بیش از یک میلیون اثر از این خطه ثبت شود.

صالحی امیری با بیان اینکه صیانت از هویت فرهنگی تاریخی شهرها نظیر تنکابن یک ضرورت است، گفت: جذابیت نخستین نیاز گردشگری و بستری برای معرفی تمدن این مرز و بوم  است.

وی با بیان اینکه گردشگری قدرت نرم ایران اسلامی بشمار می رود، ادامه داد: احیای فرهنگ و تمدن یک جغرافیا را گردشگری می نامند.

صالحی امیری با بیان اینکه برای جلوگیری از ایران هراسی باید قدرت نرم ایران را به نمایش بگذاریم، افزود: باید گردشگری در ایران اسلامی با پیوست امنیت همراه باشد.

وی باور به سرمایه گذاری را رویکرد مدیریت جدید وزارتمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دانست و گفت: دولت به تنهایی می‌تواند دست‌کم ۲۰ درصد نیازهای زیرساختی در زمینه گردشگری را برطرف کند، بنابراین باید از ظرفیت بخش خصوصی برای پوشش این بخش استفاده شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از شهرداری ها به عنوان رکن تحول و توسعه گردشگری یاد کرد و خاطرنشان شد: جغرافیای تنکابن بهشت سرمایه گذاری است که انتظار می رود سال آینده این رویداد نود و یک سالگی تنکابن با میزبانی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه گردشگری برگزار شود.

وی به مصوبه سفر دوم شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم در بحث سرمایه گذاری در حوزه گردشگری برای غرب مازندران اشاره کرد و یاد آورشد: سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومانی بخش گردشگری نقطه عطف تحول آینده غرب استان است.

صالحی امیری از تعهد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای احداث ۱۰۰ هتل در کشور مطابق برنامه هفتم توسعه خبر داد و گفت: همچنین تعداد شاغلین گردشگری باید از ۵۰۰ هزار به یک میلیون نفر برسد.

وی از تعهد وزارت میراث فرهنگی در افزایش سرمایه‌گذاری گردشگری از ۲۲۴ میلیون و به ۵۰۰ میلیون یورو خبر داد و تاکید کرد: بهره گیری از ظرفیت فکر و توان نسل نو و نخبه برای توسعه و تحول در حوزه گردشگری ضروری است.

کد خبر 1781002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha