تور بازدید از مسجد «گلاسگو» ویژه غیرمسلمانان

مسجد و مرکز اسلامی «الفرقان» در «گلاسگو» اسکاتلند تور بازدید از مسجد را برای آشنایی غیرمسلمانان با فرهنگ اسلامی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « glasgowlive»، مسجد و مرکز اسلامی «الفرقان» در «گلاسگو» اسکاتلند تور بازدید از مسجد را برای آشنایی غیرمسلمانان با فرهنگ اسلامی برگزار می‌کند.

تور بازدید از مسجد معروف گلاسگو در روزهای ۲۸ و ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۴ (۲۴ و ۲۵ ماه مهر) برگزار می‌شود.

مسجد گلاسگو در بیانیه‌ای ضمن دعوت از همه اقشار جامعه با هر دین و مذهب و پیشینه‌ای گفت که این تور فرصت مناسبی را برای ایجاد پیوند و انسجام و تقویت روح وحدت در جامعه به وجود می‌آورد.

متولیان مسجد هم گفتند که بازدیدکنندکان از مسجد این فرصت را خواهند داشت تا ضمن بازدید از جذابیت‌ها و زیبایی‌های بصری مسجد، آگاهی‌های لازم را درباره فرهنگ اسلامی به دست بیاورند.

متولیان این مسجد همچنین نمایشگاهی را درباره ارتباط تاریخی اسلام و اسکاتلند برگزار خواهند کرد.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی مسجد گلاسگو، با برنامه‌ریزی‌هایی برای همه گروه‌های سنی، این رویداد قرار است یک روز سرگرم‌کننده و آموزنده برای همه خانواده‌ها باشد.

در این بیانیه آمده است که این مراسم بخشی از تعهد مستمر مرکز اسلامی الفرقان به ارتقای تفاهم و همکاری در جامعه محلی است.

متولیان مسجد گفتند که از طریق این تلاش‌ها این مرکز به دنبال ابهام زدایی از جنبه‌های مختلف اسلام، تشویق گفتگوهای باز و تقویت روابط در درون جامعه بسیار متنوع گلاسکو است.

«حق غنی»، هماهنگ‌کننده مرکز اسلامی الفرقان درباره اهمیت این رویداد صحبت کرد و گفت: در دنیایی که سوء تفاهم‌ها می‌تواند باعث ایجاد تفرقه شود، این برنامه فرصتی برای گرد هم آوردن مردم است.

وی افزود: مسجد ما نه تنها عبادتگاه بلکه محل اجتماع، یادگیری و دوستی است. ما از همه دعوت می کنیم تا با یکدیگر دیدار کنند، از هم سوال بپرسند و در ارزش های احترام و وحدت که همه ما آن را گرامی می داریم سهیم شوند.

این مرکز اسلامی از همه افراد جامعه گلاسکو برای پیوستن به این رویداد ویژه که هدف آن تشویق گفت‌وگو و تقویت وحدت بین مردم است، استقبال می‌کند.

کد خبر 1781047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha