ابتکار مسجدی‌ها برای کارآفرینی بانوان مشهدی

کانون فرهنگی منتظران یوسف زهرا(ع) با همکاری بسیج خواهران مسجد امیرالمومنین(ع) مشهد با یک ابتکار خوب، از فرصت کلاس‌های آموزشی خود برای کارآفرینی و کسب درآمد برای بانوان مسجدی استفاده کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی رحیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: در دوره های آموزشی و کلاس‌های هنری کانون فرهنگی منتظران یوسف زهرا(س) که در ایام مختلف سال برای بانوان و دختران محله در مسجد امیرالمومنین(ع) محله مسلم برگزار می‌شود برخی دوره ها مانند خیاطی یا گلدوزی با هدف کارآفرینی و کمک به اقتصاد خانوار اجرا می‌شود و ما نیز تصمیم گرفتیم برای تسریع این فرایند برنامه ریزی کنیم. 
 
وی افزود: در این طرح در گام نخست برای هنرجویان کلاس گل‌دوزی ترم تابستان درحال اجراست، بانوان پس از تکمیل آموزش، با هماهنگی پایگاه بسیج خواهران مسجد و برخی واحدهای تولیدی، بانوان، در منازل خود سفارش می‌پذیرند و درآمدزایی می‌کنند.

ابتکار مسجدی‌ها برای کارآفرینی بانوان محله مسلم مشهد

مدیر کانون فرهنگی منتظران یوسف زهرا(ع) با تاکید بر اینکه بناست این طرح برای هنرجویان سایر رشته‌ها نیز اجرا شود تصریح کرد: با این طرح یکی از مهمترین دغدغه‌های تولیدکنندگان محلی و خانگی که فروش محصولات هست تدبیر شده و کمک می‌کند این عزیزان در کوتاه ترین زمان به سوددهی و کسب درآمد برسند.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به دوره های آموزشی این کانون یادآور شد: کلاس هایی که هم اکنون در طرح پاییزه در مسجد امیرالمومنین(ع) ویژه خواهران در تمام سنین در حال برگزاری است، با استفاده از اساتید مجرب و در چند بخش علمی و هنری و مذهبی طراحی شده  است که در بخش کلاس‌های هنری خیاطی بدون الگو، گلدوزی با دست، نقاشی سیا قلم و بافتنی با دو میل و قلاب دوزی را داریم.

مدیر کانون فرهنگی منتظران یوسف زهرا(ع) در پایان تصریح کرد: زمان ثبت نام دوره پاییزه از تاریخ ۱۵ شهریور ماه تا ۳۰شهریور ماه بوده و کلاس های نیز از ۵ مهر شروع می‌شود. بانوان و دختران علاقه مندان برای ثبت نام می‌توانند هر روز از ساعت ۱۰تا ۱۱صبح به مکان مسجد امیرالمومنین(ع) واقع در گاز ۱۰ مسلم شمالی ۱ مراجعه کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر تلفن راهنما ۰۹۳۸۵۶۶۳۳۱۵ خانم مرادی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 1781056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha