خدمات کانون‌های مسجدی برای فرزندان تحت پوشش کمیته امداد رایگان شد

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد کشور گفت: با توافقی که با کمیته امداد امام خمینی(ه) داشتیم، همه فرزندان تحت پوشش کمیته امداد از همه فعالیت‌های آموزشی، تربیتی، فرهنگی و قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به صورت رایگان استفاده کرده و در کنار دیگر بچه های مسجدی از برنامه های مسجد بهره خواهند برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کمال خداداده در حاشیه اختتامیه مسابقات قرآن کمیته امداد در مشهد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: مجموعه های مختلفی در کشور اقدام به برگزاری مسابقات قرآنی می‌کنند از جمله نیروهای مسلح، کارمندان، آموزش و پرورش، مساجد و اوقاف که این ها جزء مسابقات پر مخاطب کشورند و یکی از آن مسابقات پرمخاطب کشوری نیز همین مسابقه و جشنواره باران وحی کمیته امداد است که با مشارکت ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد برگزار می‌شود.

ارایه خدمت کانون‌های مسجدی به فرزندان کمیته امداد 

وی با اشاره به همکاری‌های مشترک کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با کمیته امداد افزود: طبق توافقی که با کمیته امداد داشتیم، قرار هست تا همه فعالیت‌های تربیتی، فرهنگی و قرآنی مورد نیازی را که عزیزان کودک، نوجوان و جوان تحت پوشش از کمیته امداد دریافت می‌کنند، ذیل یک اتفاق و تلاش مشترک در کانون های فرهنگی هنری مساجد شکل بگیرد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد کشور ادامه داد: بر این اساس همه فرزندانی که تحت پوشش کمیته امداد هستند، بعد از این همه‌ خدمات کانون های مسجدی را به صورت رایگان دریافت می‌کنند و در کنار دیگر اعضای کانون های و بچه های مسجدی از مطالب و برنامه های مسجد استفاده می‌کنند.

پیشگامی مشهد در فعالیت‌های قرآنی

وی با اشاره به اهمیت و لزوم ترویج معارف قرآنی در جامعه تصریح کرد: امیدواریم رونق فعالیت های قرآنی در همه بخش ها، سنین و موقعیت ها روز به روز بیشتر شده و ترویج معارف اهل بیت(ع) و به ویژه کلام وحی یه یک حرکت قرآنی فراگیر در کشور تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین خداداده همچنین به فعالیت‌های قرآنی در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: مشهد و استان خراسان رضوی در حوزه‌های قرآنی همیشه نسبت به سایر نقاط کشور درخشان تر بوده است و پایگاه های قرآنی بسیار خوبی هم در این شهر داریم که همواره از جایگاه ممتازی برخوردار بوده و هستند.

وی همچنین پیرامون فعالیت‌های قرآنی مساجد نیز عنوان کرد: در خصوص برگزاری مسابقات قرآنی در مساجد، اداره مسابقات قرآن که مرکز دارالقرآن اوقاف مستقر است متولی امر بوده و از طریق این مرکز، مساجد مسائل مرتبط با قرآن و مسابقات را دنبال می‌کنند.

کد خبر 1781074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha