مراسم جشن آغاز امامت حضرت مهدی (عج) و سالروز ازدواج رسول برگزار شد

مراسم جشن آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی (عج) و سالروز ازدواج حضرت رسول اکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) با حضور اعضای کانون مهدیه و خانواده ایشان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، مراسم جشن آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی (عج) و سالروز ازدواج رسول اکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) ویژه خواهران، با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین پاشایی، با قرائت زیارت آل یاسین، مولودی خوانی سرکارخانم حسینی و با حضور افتخاری و مداحی سرکارخانم سادات طالبی در مسجد جامع نیم ور برگزار شد.


این مراسم همراه با قرعه کشی و اهداء جایزه قاب قطعه فرش حرم امام رضا (ع) در مهدیه مسجد جامع نیم‌ور برگزار گردید.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام پاشایی ضمن تبریک به مناسبت آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) گفت: امامت یک مسند حقیقی در عالم تکوین است و از راه اعتبارات و انتخابات بشری محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بهترین منبعی که می‌شود کاملترین اعتقادات را به جایگاه امامت به دست آورد زیارت جامعه کبیره است، افزود: شاید کسی شبهه کند که چطور امام زمان عج در سن کودکی به مقام امامت نائل شد؟ در جواب می‌گوییم که وقتی در قرآن کریم جریان به نبوت رسیدن حضرت عیسی در گهواره مطرح شده است جای تعجب نیست که خدای متعال تمام استعداد و اختیارات امام معصوم را به امام دوازدهم در سن پنج سالگی عنایت کرده باشد.

مراسم جشن آغاز امامت حضرت مهدی (عج) و سالروز ازدواج رسول برگزار شد

وی همچنین با اشاره به سالروز ازدواج حضرت محمد(ص) و حضرت خدیجه(س) بیان کرد: حضرت خدیجه یک انسان شناس بود وقتی با روحیات محمد امین آشنا شد به یقین رسید که او انسان معمولی نیست و آینده بزرگی در انتظار اوست و چنان شیفته حضرت شد که پیشنهاد ازدواج با حضرت را مطرح نمود.

وی اضافه کرد: ایشان پس از ازدواج تمام اختیارات را به آن حضرت محول کرد و پس از نبوت رسول خدا (ص) تمام ثروت خود را جهت حمایت از دین خدا در اختیار پیغمبر قرار داد.


 حجت الاسلام پاشایی با اشاره به اینکه از حضرت خدیجه برای رسول خدا دختری معصومه بنام فاطمه زهرا (س) به دنیا آمد که مادر دو امام و جده نه امام دیگر شد، اظهار داشت: یکی از با برکت ترین ازدواج‌هایی که اتفاق افتاده است ازدواج پیامبر با حضرت خدیجه (س) می‌باشد.

کد خبر 1781088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha