مدارس اراک با کار جهادی بچه‌های مسجد بازسازی می‌شوند

بچه‌های کانون فرهنگی هنری «نبی اکرم(ص)» و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهر اراک در آستانه بازگشایی مدارس در یک اقدام جهادی به آبادانی مدارس پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اراک، کانون های فرهنگی هنری مساجد در کنار فعالیت های فرهنگی، آموزش و پرورش نسل جوان و نوجوان به فعالیت های تربیتی نیز می پردازند که این فعالیت ها نه تنها  با استقبال گسترده ای از سوی اعضا روبرو شده است بلکه سبب کارهای ارزشمند و ماندگاری در سطح جامعه به ویژه برای نیازمندان شده است.


یکی از این فعالیت های ارزشمند، انجام فعالیت های جهادی است که همواره انجام می شد ولی در ایام کرونا به اوج خود رسید و شاهد تلاش های اعضای کانون ها در خدمت رسانی در بخش های مختلف از جمله تهیه و تولید ماسک، ضد عفونی معابر و محله ها، کمک به کادر بهداشت و درمان در نظافت و ضد عفونی بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی، تهیه و توزیع بسته های معیشتی و کمک های مومنانه و ... از جمله کارهای اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد بود.

این خدمات و فعالیت های جهادی از آن زمان ادامه یافت و بیش از گذشته انجام شد که یکی از برنامه های اصلی کانون ها شد و امروز شاهد فعالیت جهادی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در بخش های مختلف هستیم.

گروه جهادی شهید سلیمانی پای کار مدارس 

کار جهادی بچه‌های مسجد حضرت ابوالفضل(ع) اراک در آستانه بازگشایی مدارس 

چند وقتی می شود که بسیج با اجرای طرح شهید عجمیان با محوریت کمک به نوسازی مدارس از رنگ آمیزی تا تعمیر تجهیزات در کنار اداره کل نوسازی مدارس است و بچه های مسجدی با شور و اشتیاق در این کار مشارکت دارند.

گروه جهادی شهید سلیمانی که متشکل از بچه های مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، اعضای کانون فرهنگی هنری نبی اکرم (ص) و پایگاه بسیج مسجد هستند، پای کار مدارس بوده و با حضور در مدارس شهدای صفری اراک و مشارکت در اجرای طرح شهید عجمیان به آماده سازی مدارس در آستانه سال تحصیلی پرداختند.

گام بچه های مسجد در راستای آبادانی مدارس

کار جهادی بچه‌های مسجد حضرت ابوالفضل(ع) اراک در آستانه بازگشایی مدارس 


میثم عابدی، مسئول کانون فرهنگی هنری  نبی اکرم(ص)، با اشاره به اهمیت مشارکت اعضای کانون در برنامه های مختلف به ویژه کارهای جهادی، گفت: اعضای کانون فرهنگی هنری نبی اکرم (ص) و بسیج مسجد حضرت ابوالفضل(ع) با مشارکت در طرح شهید عجمیان گام در راستای آبادانی مدارس برداشته اند و مدارس را برای حضور دانش آموزان نوسازی و آماده سازی می کنند.


وی با بیان اینکه ۱۵ نفر از نوجوانان و جوانان مسجدی که عضو کانون و بسیج مسجد هستند با حضور در مدرسه دخترانه اخوت، شهدای صفری به نوسازی و ... مدرسه پرداختند، ادامه داد: این فعالیت های جهادی همواره مورد توجه اعضای کانون بوده است.


این فعال فرهنگی ادامه داد: این جوانان طی سه روز به رنگ کاری پنج کلاس و تعمیر میز و صندلی های شکسته پرداختند و در آخر مدرسه را نظافت کردند.


اجرای طرح شهید عجمیان با رنگ و بوی کار جهادی حال و هوای مدارس را دگرگون کرده است

کار جهادی بچه‌های مسجد حضرت ابوالفضل(ع) اراک در آستانه بازگشایی مدارس 

جواد لنجابی، مدیر کل نوسازی و توسعه مدارس استان مرکزی نیز در بازدید از فعالیت گروه جهادی شهید سلیمانی گفت: تلاش های شما جوانان و نوجوانان بسیار ارزشمند است و سبب خیر و برکت در جامعه می شود.

وی افزود: اجرای طرح شهید عجمیان با رنگ و بوی کار جهادی حال و هوای مدارس را دگرگون کرده است و خوشبختانه تاکنون فعالیت های موثر رخ داده است.

کار جهادی بچه‌های مسجد حضرت ابوالفضل(ع) اراک در آستانه بازگشایی مدارس 

کد خبر 1781163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha