رسیدگی خادمیاران رضوی به محرومان برای ۹ ربیع‌الاول

۵۰ بسته‌ معیشتی در قالب رزمایش مواسات و کمک مومنانه در بین نیازمندان شهرستان فیروزکوه به‌مناسبت سالروز به امامت رسیدن حضرت صاحب الزمان (عج) توزیع شد.

 خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، در راستای لبیک‌گویی به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر مواسات و کمک مومنانه برای دستگیری از اقشار محروم جامعه، تعداد ۵۰ بسته معیشتی توسط کانون خدمت رضوی شهرستان فیروزکوه در بین نیازمندان توزیع شد.

گفتنی است این بسته‌های معیشتی شامل روغن نباتی، برنج، رب گوجه، حبوبات و ماکارونی به ارزش هر بسته ۶٠٠ هزار تومان با مجموع هزینه ۳۰ میلیون تومان بود.

دبیر کانون خدمات رضوی فیروزکوه هدف از برگزاری این اقدام خیرخواهانه را کمک به نیازمندان و اقشار کم درآمد جامعه عنوان کرد و از مردم و خیّرین این شهرستان خواست همچنان در تهیه و توزیع این بسته‌ها با کانون خدمت رضوی همکاری کنند.

خادمیاران رضوی میهمان ویژه یک جشن تکلیف شدند

جشن تکلیف یکی از نوگلان در ایام عید الزهرا و به امامت رسیدن حضرت مهدی (عج) برگزار شد.

 خادمیاران کانون بانوان‌ و خانواده خدمت رضوی منطقه ۵ تهران در روز ۲۴ شهریور ۱۴۰۳، به جشن تکلیف یکی از دختران نوتکلیف مسجد علی ابن ابیطالب (ع) خیابان سیمون بولیوار دعوت شدند و حال و هوای مراسم امام رضایی شد.

خادمیاران با همخوانی قطعه «ای شاه پناهم بده، ای صفای قلب زارم» و صلوات خاصه فضای معنوی این جشن را دوچندان کردند و دل‌ها به سوی بارگاه ملکوتی امام رئوف روانه شد.

هدایایی نظیر پرچم لبیک یا مهدی (عج) به مناسبت عیدالزهرا، کتاب کاربردی معرفت امام زمان (عج)، دسته گل، بسته شکلات‌های تزئین شده، دفتر یادداشت و سجاده نماز به نوتکلیف و نبات تبرکی به تمام شرکت‌کنندگان در مراسم اهدا شد.

گفتنی است این مراسم در قالب برپایی جشن‌های تکلیف سال گذشته کانون بانوان و خانواده و سفره افطاری روزه اولی‌ها برپا شد.

دیدار با خانواده‌های شهدای دفاع مقدس در سالروز آغاز ولایت آخرین امام شیعیان

خادمیاران و یاوران رضوی منطقه ۸ تهران در سالروز شهادت امام یازدهم و همچنین آغاز ولایت آخرین امام شیعیان به دیدار خانواده‌های شهدا رفتند.

 تعدادی از خادمیاران و یاوران کانون‌های خدمت رضوی منطقه ۸ تهران به مناسبت هشتم ربیع‌الاول که مقارن است با شهادت امام حسن عسکری (ع) و طلوع خورشید پر عالم‌ تاب مهدوی، به دیدار خانواده شهدای منطقه ثامن تهران رفتند.

دیدار با خانواده‌های معزز شهدا که از جمله برنامه‌های مدون کانون ایثار دفتر خدمت رضوی منطقه ۸ تهران است و سایر فعالان کانون‌های تخصصی نیز در اجرای هر چه بهتر آن همکاری و همراهی دارند، در این روز به شکل ویژه‌تری برگزار شد.

خادمیاران رضوی تمام تلاش خود را کردند تا در تجلی نور سالروز آغاز ولایت حضرت صاحب‌ الزمان (عج)، با تجلیل و قدردانی از پدران، مادران، همسران و فرزندان شهیدان دفاع مقدس «علی اکبر لطفی» و «مجتبی نادری»، جایگاه رفیع صبر و ایثار را گرامی دارند.

گفتنی است در این دو بازدید، رسم همراهی پرچم متبرک حرم مطهر امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) توسط خادمیاران و یاوران رضوی در منازل خانواده هر دو شهید به جا آورده شد و خانواده‌های محترم شهدا تبرک جستند.

خادمان رضوی جشن و شادی به روستای «کیگا» بردند

خادمیاران رضوی منطقه ۵ تهران به مناسبت عید بیعت شادی را به اهالی روستای کیگا هدیه دادند.

 خادمیاران رضوی کانون محله ای حدیث بندگی با همکاری کانون جهادی خدمت رضوی منطقه ۵ تهران به مناسبت سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی(عج) مراسم جشنی در حسینیه امام خمینی (ره) روستای کیگا در نزدیکی آستان مقدس امامزاده داوود (ع) برگزار کردند.

مداحی محمدرضا خوشقدم، سخنرانی سید سهیل هاشمی در مورد شرایط ظهور و حضور حضرت مهدی (عج) در بین مردم، اجرای مسابقه و بازی با کوکان توسط سعید داوودی و اهدای جوایز فضای شادی را برای اهالی به ویژه کودکان به وجود آورد.

همچنین با کمک خیرین اطعامی برای شرکت کنندگان در جشن و کل اهالی روستا تهیه و همگی میهمان این سفره پربرکت شدند.

برگزاری نشست مدیران کانون کارآفرینی و اشتغال خدمت رضوی استان تهران

نشست مدیران کانون کارآفرینی و اشتغال خدمت رضوی استان تهران به منظور بحث و گفتگو درباره موضوعات مختلفی همچون برپایی همایش استانی، برگزار شد.

 نشست مدیران کانون کارآفرینی و اشتغال خدمت رضوی استان تهران روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ برگزار شد.

در این جلسه آقای عبدالحسینی مدیر کانون، آقای بهروان جانشین کانون، آقای امیرکانیان مسئول پیگیری وام تبصره ۲ و آقای پوراکبر مسئول توسعه بازار محصولات تولیدی جامعه هدف حضور داشتند.

برگزاری همایش مدیران مناطق و شهرستان‌ها و مسئولان کانون‌های کارآفرینی و اشتغال مناطق در روز پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ در بقعه شیخ طرشتی تهران، اقدامات انجام شده درباره وام تبصره ۲ و سازماندهی ساختاری مدیریت مرکزی کانون در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه درباره آن بحث و گفتگو شد.

در این جلسه تدوین ساز و کار ارزیابی مسئولان کانون‌های مناطق و ایجاد و توسعه بازارچه مناطق نیز مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی در این رابطه ارائه شد.

اقامه عزای هیئت خدام‌الرضای منطقه ۱۴ در شام شهادت امام حسن عسکری(ع)

اعضای کانون‌های خدمت رضوی منطقه دارالمومنین در هشتمین روز از ماه ربیع‌الاول در هیئت خدام‌الرضا گرد هم آمدند و در شام شهادت امام یازدهم در حسینیه عسکری دولاب عزاداری کردند.

 خادمیاران و یاوران رضوی منطقه ۱۴ طبق قرار هر ماه خود در حسینیه عسکری منطقه دولاب حاضر شدند و در سایه‌سار بیرق بارگاه امام علی ابن موسی الرضا(ع) به وجود ولی نعمت خود عرض ارادت کردند.

در این مراسم که مقارن با شام‌ شهادت ابالحجه حضرت امام حسن عسکری(ع) بود، خادمیاران و یاوران رضوی به محضر امام عصر عرض تسلیت کردند و در مصیبت شهادت پدر بزرگوار ایشان به سوگ نشستند.

آغازگر این مجلس تلاوت آیاتی از کلام الهی و شعرخوانی و روضه‌خوانی در رثای امام عسکری بود و پس از آن حاضران با مداحی ذاکران اهل بیت به عزاداری پرداختند.

سپس حجت‌الاسلام خسروی با محوریت زندگانی امام حسن عسکری(ع) و تلاش‌های ایشان در راستای آماده‌سازی جامعه برای عصر غیبت به سخنرانی پرداخت و سخنان خود را با توسل به حضرت ولیعصر(عج) به پایان برد.

در ادامه سیدحامد متبحری جانشین کانون‌ خدمت رضوی منطقه ۱۴ ضمن قدردانی از حضور پرشور خادمیاران و یاوران رضوی منطقه ۱۴ در اجتماع امام رضایی‌ها در روز شهادت حضرت ثامن‌الائمه(ع)، گزارشی از عملکرد موکب خدام‌الرضا در مرز خسروی در ایام اربعین حسینی ارائه کرد و از خادمیاران برای حضور گسترده‌تر و موثرتر در راستای خدمت‌رسانی به مردم منطقه دعوت به عمل آورد.

در ادامه این مراسم سفیران امام رئوف(ع) با قرائت صلوات خاصه حضرت رضا(ع) و هم‌خوانی نواهای امام‌ رضایی به وجود مقدس حضرت ثامن الحجج(ع) متوسل شدند.

پایان‌بخش هیئت خدام‌الرضا اقامه نماز مغرب و عشاء و پذیرایی از عزاداران بود.

کد خبر 1781297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha