وحدت؛ باطل‌السحر توطئه‌ها علیه اسلام

حجت‌الاسلام مرادپور با بیان اینکه نبی مکرم اسلام(ص) ممتازترین شخصیت در بین مسلمین است، گفت: هفته وحدت فرصت مناسبی است تا امت اسلامی حول محور پیامبر نبی مکرم اسلام (ص) به وحدت برسند.

حجت الاسلام سعید مرادپور، امام جمعه ابهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با اشاره به فرارسیدن دوازدهم ربیع‌الاول که به نقل از اهل سنت روز میلاد پیامبر اسلام سلام الله است، گفت:  به عقیده تشیع این روز ۱۷ ربیع الاول است که با توجه به همین موضوع این ایام را هفته وحدت نام‌گذاری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این هفته فرصت مناسبی است که درباره شخصیت بی‌نظیر پیامبر اسلام (ص) مطالعه و تحقیق بیشتری داشته باشیم، تصریح کرد: حضرت محمد (ص) یک شخصیت جاذب برای تمام امت اسلامی است شخصیتی که هر چه بیشتر بشناسیم قطعا بر معرفتمان افزوده خواهد شد و سبک و سیره زندگانیش چراغ راهمان خواهد بود.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه نبی مکرم اسلام صلی الله ممتازترین شخصیت در بین مسلمین است متذکر شد: هفته وحدت فرصت مناسبی است تا امت اسلامی حول محور پیامبر نبی مکرم اسلام (ص) به وحدت برسند.

حجت‌الاسلام مرادپور با اشاره به تفاوت‌های اعتقادی که بین شیعیان و سنیان وجود دارد، ادامه داد: علی‌رغم این تفاوت‌ها نقاط وحدت بسیار فراوانی نیز بین مسلمانان وجود دارد که با تمسک به همین نقاط اشتراکی می‌توانیم برادرانه زندگی کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اهالی سنت ارادت و احترام خاصی برای ۱۲ امام به عنوان اهل بیت(ع) پیامبر(ص) قائل هستند، تاکید کرد: این قبیل موضوعات در واقع در کنار مسائلی از قبیل خدای واحد، پیامبر و قبله واحد نقاط اشتراکی هستند.

امام جمعه ابهر با یادآوری اینکه دشمن تلاش می‌کند با تربیت نیروهای تکفیری مانند وهابیت، داعش و شیعه انگلیسی روی نقاط اختلافی دست گذاشته و در بین مسلمانان تنفر و تفرقه ایجاد کنند، ادامه داد: باید در مقابل این توطئه ها هوشیار بود.

حجت‌الاسلام مرادپور با اشاره به اینکه وحدت بین مسلمانان می‌تواند در عرصه‌های مختلف بین المللی و داخلی نمود داشته باشد و آنان را به یک قدرت در عرصه‌های مختلف تبدیل کند، اذعان کرد: هیچ چیز در بین مسلمانان خطرناک‌تر از تفرقه نیست زیرا تمام فرصت‌ها و همدلی و هم افزایی‌ها را از بین می‌برد پس تا جایی که می‌توانیم باید داعیه‌دار وحدت باشیم.

وی با بیان اینکه نقاط مشترک مسلمانان خیلی بیشتر از نقاط اختلافی آنان است، یادآور شد: باید روی نقاط مشترک  کار کرده و تلاش کنیم این نقاط را تقویت نماییم.

کد خبر 1781344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha