آغاز به کار نهمین نمایشگاه کتاب حوزوی و معارف اسلامی در مشهد

نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی از امروز تا پایان ۲ مهر ماه در ۹۵ غرفه و ۲۰ هزار عنوان کتاب در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزای شبستان از مشهد، نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی، امروز دوشنبه (۲۶ شهریور ماه) آغاز به کارکرده و تا پایان روز ۲ مهر ماه در ۹۵ غرفه و ۲۰ هزار عنوان کتاب  از ۱۴۰ ناشر مطرح کشوری و بین‌المللی در محل مجتمع حوزوی آیت‌الله العظمی شاهرودی(ره) واقع در خیابان امام رضا(ع) ۱۹،(چهارراه دانش، کوچه آیت‌الله مصباح یزدی ۴)، از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ دایر خواهد بود. مراسم افتتاحیه این رویداد با حضور حجت و الاسلام والمسلمین دکتر علی خیاط ، مدیر حوزه علمیه خراسان و جمعی از علما و اساتید این حوزه در مجتمع حوزوی آیت والله هاشمی شاهرودی برگزار شد.

آغاز به کار نهمین نمایشگاه کتاب حوزوی و معارف اسلامی در مشهد

حجت‌الاسلام مهدی رضایی، معاون علمی حوزه علمیه خراسان در حاشیه این رویداد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند «نمایشگاه‌ کناب یک فرصت بسیار خوب برای کتابخوان‌ها است تا از تازه‌ترین آثار مطلع شوند» اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، عرصه‌ای برای فعالیت‌های علمی خروجی محور است، تا فعالیت‌های علمی حوزه‌های علمیه را به همه مخاطبان نشان دهد.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب حوزه گفت: نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی نیز بر اساس اسناد بالا دستی و سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان، نظام جامع پژوهش و برنامه‌های کلان پژوهشی طرح‌ریزی و در هشت دوره با رشد و تکامل فرایند از سوی معاونت علمی حوزه علمیه خراسان از امروز تا پایان ۲ مهر ماه در ۹۵ غرفه و ۲۰ هزار عنوان کتاب برگزار می‌شود.

حضور ده ناشر بین المللی در نمایشگاه

معاون علمی حوزه علمیه خراسان رضوی گفت: ناشرین داخلی عمدتا از استان خراسان رضوی، تهران، قم و با مدیریت امور بین الملل حوزه علمیه خراسان رضوی هستند و تقریبا ده ناشر بین المللی نیز امسال حضور دارند. 

وی افزود: در کنار این نمایشگاه دوازده غالب و فعالیت های مرتبط با نمایشگاه اعم از نشست علمی، رونمایی کتاب، جلسات گفتگو است و برگزار می‌شود.

آغاز به کار نهمین نمایشگاه کتاب حوزوی و معارف اسلامی در مشهد
وی در ادامه گفت: امسال خدماتی که به پژوهشگران ارائه می‌دهیم به صورت هدفمند و بر اساس رتبه بندی است و هزار و پانصد نفر رزومه خود را فرستادند و در پنج قالب رتبه بندی شده است و متناسب با رتبه ای که دارند خدمات ارایه میشود.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده در این نمایشگاه یادآور شد: ناشران شرکت کننده در نمایشگاه نیز بر اساس آئین نامه نمایشگاه آثار خود را با تخفیف حداقل ۱۵ درصد ارائه خواهند کرد. 

حجت الاسلام رضایی ضمن دعوت از عموم دانش‌پژوهان، طلاب و دانشجویان، اساتید حوزه و دانشگاه و همه علما و فضلای حوزوی برای بازدید از این نمایشگاه گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی، ارتقاء فرهنگ پژوهش و زمینه‌سازی برای عرضه آثار علمی مؤسسات و مراکز علمی کشور مرتبط با نیازهای علمی و پژوهشی دانش‌پژوهان، حوزویان، اساتید و نخبگان در این عرصه، معرفی تازه‌های نشر و حمایت از مؤلفان و ناشران علوم و معارف دینی مد نظر بوده که در قالب برپایی نمایشگاه می‌توان حوزه علمیه خراسان را به عنوان نهاد علمی، فرهنگی و پزوهشی فعال در کنار سایر کنش‌گران عرصه پژوهش و دانش معرفی کرد.

آغاز به کار نهمین نمایشگاه کتاب حوزوی و معارف اسلامی در مشهد

گفتنی است، در کنار برگزاری نمایشگاه، ۱۲ نوع برنامه متنوع شامل اجرای طرح تأسیس یا تجیهز کتابخانه‌های تخصصی، اجرای بیستمین دوره طرح اهدای کتاب(اهدای دانایی با توزیع قریب به ۱۰ هزار جلد کتاب)، توزیع بُن خرید کتاب به پژوهشگران، اساتید و طلاب، نشست‌های علمی، ارائه مشاوره‌های پژوهشی، رونمایی از تازه‌های نشر، معرفی کتاب و کتب برگزیده فراخوان‌های آثار پژوهشی، معرفی ناشران نمایشگاه، استودیو تخصصی نمایشگاه، ارائه کتب کودک و نوشت افزارهای ایرانی اسلامی و ملزومات آموزشی، گفت‌وگوی علمی با علما و اساتید دروس خارج حوزه و معرفی فعالان حوزوی در عرصه بین‌الملل، همزمان با این رویداد بزرگ علمی فرهنگی اجرا می‌شود.

کد خبر 1781352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha