عدم وحدت مسلمین باعث جسارت اسرائیل برای جنایت در غزه است

مدیر حوزه علمیه خراسان رضوی گفت: امروز اگر این جنایات وحشتناک در غزه اتفاق می افتد و تعداد اندکی از مسلمانان ندای مظلومیت آن ها را شنیدند و کمک کردند، به خاطر عدم وحدت است، اگر اتفاق و اتحاد و انسجامی بین ملت های مسلمان وجود داشت این اتفاق در این حجم اتفاق نمی افتاد.

به گزارش خبرگزای شبستان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط امروز دوشنبه (۲۶ شهریور ماه) در افتتاحیه نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی که در مجتمع حوزوی آیت‌الله العظمی شاهرودی(ره) واقع در خیابان امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: هفته وحدت به رسمیت شناختن برخی اختلافات است، در عین حال که باید بر اصول و عقیده و مبانی که داریم کاملا استوار باشیم، اما اینها مانع از این نیست که بتوانیم گام های وحدت آفرینی را برداریم و منافع مسلمین و عزت مسلمین که قطعا در پرتوی این وحدت است را تامین کنیم.

وحدت نحات بخش

وی گفت: امروز جنایات وحشتناکی در غزه اتفاق می افتد و کمتر کسانی به فریاد آنها می‌رسد؛ تعداد اندکی از مسلمانان ندای مظلومیت آن ها را شنیدند و کمک کردند، اگر اتفاق و اتحاد و انسجامی بین ملت های مسلمان وجود داشت نباید این اتفاق در این حجم اتفاق می افتاد.

عدم وحدت مسلمین باعث جسارت اسرائیل برای جنایت در غزه است

مدیر حوزه علمیه خراسان رضوی تصریح کرد: دشمنان ما سعی کردند که همه قوانین و سازمان های بین المللی را به گونه ای سازمان دهی کنند که منافع خودشان را تامین کنند و ما مسلمان ها حداقل ها را نداشته باشیم و یک انسجام داخلی نداشته باشیم که بتوانیم در جایی که اتفاقی برای دنیای اسلام می افتد حداقل ها را تامین کنیم و عزت خودمان و مسلمانان را تامین کنیم، منشا آن همین اختلافات است که دشمنان به همین مسائل دامن می‌زند و از همین بسترها استفاده می‌کند، در حالی که همه بسترهای اسلامی برای وحدت فراهم است.

نمایشگاه کتاب حوزه، یک فرصت خدمت دهی است

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب حوزه در مشهد نیز گفت: فرصت نمایشگاه کتاب در واقع یک فرصت خدمت دهی است، ظاهر اولیه یک نمایشگاه کتاب این است که با خدماتی که فراهم می‌شود خدمت دهی اتفاق بیفتد. نمایشگاه کتاب را باید فرصتی بدانیم برای ارزیابی خلاءهایی که در حوزه های مختلف پژوهشی و عرصه های علمی داریم. 

حجت الاسلام و المسلمین خیاط افزود: بر اساس این همه مطالبه ای که از ما وجود دارد، از تمام ظرفیت حوزه های علمیه و مراکز پژوهشی در حوزه تولیدات اسلامی، به نحوی که واقعا قابلیت عرضه و استفاده داشته باشد، باید بهره گرفته شود.

عدم وحدت مسلمین باعث جسارت اسرائیل برای جنایت در غزه است

وی بیان کرد: در بخش داخلی به معنای اینکه خود حوزه های علمیه برای سرپا نگه داشتن حوزه های علمیه باید به منهج علمی قدیم اجتهادی مسلمی که بوده است اکتفا نکرده و  همواره در حال پیشرفت و شکوفایی باشند. نباید حوزه های علمیه در وضع داخلی خودش و در درون خودش و نیازهای داخلی خودشان درجا بزنند و باید هر روز افق های جدید تری را بپیمایند و بسترهای جدیدتری را پیدا کنند و عمیقا از نظر علمی تحقیق کنند تا بتوانند آن عمقی را که ریشه داشته است حفظ کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان رضوی در ادامه گفت: در حوزه ملی و در حوزه نظام اسلامی مطالباتی در حوزه های علمیه وجود دارد و باید بتوانیم بسیاری از این نیازهایی که وجود دارد را برآورده کنیم. در حوزه های علمیه و در نهاد های مرتبط مثل دفتر تبلیغات، انجمن های علمیه حوزه های علمیه، مراکز تخصصی، خدمات و تولیدات زیادی انجام شده است و نباید نادیده گرفته شود. فرصت نمایشگاه، فرصت خوبی است که ببینیم خلا های ما کجا است و در چه بخش هایی باید کار کنیم و نیاز داریم.

کد خبر 1781358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha