۲۰ خوابگاه دانشگاه بیرجند برای ۲۴۳۶ دانشجوی متاهل!

لامعی با اشاره به اینکه در بخش خوابگاه دانشجویان مجرد در استان خراسان جنوبی مشکلی نداریم، گفت: اما در خصوص خابگاه متاهیلن ما ۲ هزار و ۴۳۶ دانشجو داریم اما تنها ۲۰ واحد خوابگاه داریم که باید مشکل رفع شود.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، احمد لامعی امروز دوشنبه (۲۶ شهریور) در کمیسیون دانشجویی استان که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی تشکیل شد، اظهار داشت: ۱۲ هزار دانشجوی دانشگاه بیرجند همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید مشکل تردد دارند که برای رفع این مشکل نیازمند تامین حداقل هشت دستگاه اتوبوس هستیم؛ در این خصوص در حال رایزنی با شهرداری و بخش خصوصی هستیم.

رئیس دانشگاه بیرجند افزود: در بخش خوابگاه دانشجویان مجرد در استان خراسان جنوبی مشکلی نداریم اما در خصوص خابگاه متاهیلن ما ۲ هزار و ۴۳۶ دانشجو داریم اما تنها ۲۰ واحد خوابگاه داریم که باید مشکل رفع شود.

لامعی از وجود ۷۵۰ دانشجوی بین الملل در استان خبر داد و گفت: از این تعداد  ۶۰۰ نفر در دانشگاه بیرجند در حال تحصیل هستند، همچنین امسال هم ۴۷۰ نفر از ملیت های مختلف کشورهای افغانستان، پاکستان، نیجریه و تاجیکستان ثبت نام کرده اند که بعد از طی فرآیند خاص پذیرش خواهند شد.

وی با اشاره به مدیریت تردد درون دانشگاهی در جهت تامین رفاه و امنیت دانشجویان هم گفت: تنها دانشجویانی که مجوز از حراست دانشگاه دریافت کرده باشند حق ورود به محوطه دانشگاه و استفاده از پارکینگ را خواهند داشت.

به گفته وی سهمیه دانشگاه بیرجند برای پذیریش دانشجوی جدید ۲۸۰۰ تا ۳۵۰۰ دانشجو است که امسال هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است که چند نفر دانشگاه بیرجند را انتخاب خواهند کرد.

سید محمدرضا طالبی- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی هم در این جلسه اظهار داشت: در حوزه دانشجویی با وجود کمبودها، مشکلات و نارسایی های موجود مدیریت خوبی وجود دارد و اجازه برخی تهدیدات داده نمی شود.

وی خواستار تکریم خانواده های دانشجویان جدیدالورود، اسکان و استقبال از آنها شد و گفت: شان و منزلت دانشجویان در استان فرهنگی خراسان جنوبی باید حفظ شود.

طالبی با بیان اینکه در استان با مشکلات ناوگان درون شهری مواجه هستیم، افزود: اما هیچ وقت دانشجویان ما با مشکل خاصی مواجه نشده اند دانشجویان ما امسال هم باید همانند سال‌های گذشته از ظرفیت ناوگان شهرداری بهره‌مند شوند لذا جلسه ای برای رفع مشکل در اسرع وقت در محل شهرداری برگزار خواهد شد.

طالبی تصریح کرد: مسائل امنیتی، اجتماعی و صنفی دانشجویان برای ما حائز اهمیت ویژه است چراکه اگر نارضایتی دانشجویان را در پی داشته باشد که به موقع به آن سیدگی نشود تبدیل به یک معضل اجتماعی خواهد شد لذا باید حساسیت ها و مراقبت های ویژه ای در حوزه دانشجویی متوجه مسئولان باشد.

به گفته وی؛ تمام دانشجویان؛ فرزندان ما هستند و باید برای آسیب های اجتماعی و عفاف و حجاب ارشاد شوند چرا که دشمن می خواهد هویت ایرانی اسلامی را از ما بگیرد.

در این جلسه در خصوص تامین ناوگان حمل و نقل برای تردد دانشجویان، مشکلات اسکان، خوابگاه متاهلین، سلف سرویس دانشجویان، تکریم دانشجویان جدیدالورود، ساماندهی دانشجویان بی‌الملل و مسائل فرهنگی و امنیتی دانشجویان بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 1781391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha