برکات طرح «مسجد کانون نشاط۲» در کانون شهید عاصمی

 غلامی با اشاره به انجام صفر تا صد اقدامات کانون فرهنگی هنری «شهید عاصمی» با کمک بچه‌های مسجد، گفت: با اجرای طرح «مسجد کانون نشاط ۲» تعداد زیادی از نوجوانان جذب مسجد سردار شهید علیرضا عاصمی شدند.

 معصومه غلامی، مدیر کانون فرهنگی‌هنری شهید علیرضا عاصمی کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان  سپردن مسئولیت به بچه‌های مسجد، ایجاد مکان شاد، برگزاری طرح ملی «مسجد کانون نشاط ۲» را از راهکارهای مهم در جذب جوانان و نوجوانان اعلام کرد و گفت: کانون فرهنگی‌هنری شهیدعلیرضا عاصمی کرمانشاه حدود ۴۰۰ نفر عضو دارد که اکثر آنها قشر جوان و نوجوان هستند.
 وی با بیان اینکه نوجوانان و جوانان سهم ویژه‌ای از فعالیت‌های مسجدی دارند، اظهار کرد:  در طرح مسجد کانون نشاط ۲ از ابتدای تابستان کلاس‌های اوقات فراغت، آموزش قرآن، کلاس‌های تقویتی و... برگزار شده و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.
مدیرکانون فرهنگی‌هنری شهید علیرضا عاصمی کرمانشاه  افزود: با توجه به نیازسنجی انجام شده در زمینه کلاس‌های تقویتی، کلاس زبان، ریاضی، عربی با همکاری چهار مربی، سه تا چهار روز در هفته برگزار شد که در هر کلاس حدود ۲۰ نفر شرکت کردند.

برکات طرح «مسجد کانون نشاط۲» در کانون شهید عاصمی

آموزش قرآن با نقاشی
غلامی از دیگر کلاس‌های آموزشی به کلاس حفظ، روخوانی و روانخوانی قرآن اشاره کرد و گفت: کلاس آموزش قرآن با نقاشی نیز برای حدود ۳۰ نفر از نونهالان ۳ تا ۷ سال برگزار شد.
وی با بیان اینکه  تعدادی از بچه‌های مسجد حافظ جزء یا کل قرآن هستند، افزود:  تعداد چهار نفر از حافظان کل قرآن کریم کانون فرهنگی‌هنری شهید علیرضا عاصمی جذب ارگان‌های دولتی شده و در حال حاضر ۱۵ نوجوان در مرحله حفظ قرآن تا جزو ۱۵ هستند و نوجوان ۱۳ ساله‌ای هم در حال حفظ جزو ۱۵ قرآن کریم است.
وی‌ از دیگر اقدامات به برگزاری  کلاس‌های  هنری مانند خیاطی، قالیبافی، ورزشی شامل فوتبال دستی، تنیس روی میز اشاره کرد و یادآورشد: بچه‌های مسجد با حضور امام جماعت هیأت امنا در داخل مسجد بازی‌هایی مانند فوتسال، والیبال را انجام می‌دهند.

برکات طرح «مسجد کانون نشاط۲» در کانون شهید عاصمی

 به گفته وی امام جماعت، هیأت امنا و ... با بچه‌های مسجد ارتباط خوبی برقرار کرده‌اند تا جایی که در بازی آنها شرکت می‌کنند و این مهم در جذب نونهالان و نوجوانان به مسجد تأثیر بسزایی دارد.
وی به شناسایی حدود ۱۵۰ خانوار کم‌برخوردار در محله اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال چهار نوبت بسته معیشتی بین این خانواده‌ها توزیع شده است.
 مدیر کانون فرهنگی‌هنری شهید علیرضا عاصمی کرمانشاه با بیان اینکه از خانواده‌های شناسایی شده کم برخوردار ۵۰ خانواده زنان سرپرست خانواده هستند، گفت: این خانواده‌ها تحت پوشش مسجد بوده و با هدف ایجاد درآمد برای زنان سرپرست خانوار کلاس‌های هنری مانند خیاطی و قالیبافی به صورت رایگان  برای آنها برگزار می‌شود.
 غلامی تاکید کرد: ارتباط‌گیری با بچه‌ها در این کانون ملموس است تا جایی که بچه‌ها و نونهالان به دنبال مربیان برای کلاس قصه‌گویی قرآن هستند و از این مهم استقبال بی‌نظیری دارند.
وی سپردن مسئولیت به بچه‌های مسجد، ایجاد فضای شاد و با نشاط، انجام بازی‌های کودکانه با آنها و ...را از اقدامات این کانون فرهنگی هنری برشمرد و گفت: یکی از بچه‌های مسجد با وجود داشتن بیماری سندروم داون، مسئولیت مکبری مسجد را دارد.
کد خبر 1781425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha