آمار ثبت‌نام عمره به مرز ۴۰ هزار نفر نزدیک شد

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد که تعداد ثبت نام کنندگان سفر عمره به مرز ۴۰ هزار نفر نزدیک شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب تشکیل شد معاون امور حج و عمره این سازمان اعلام کرد که تا شب گذشته بیش از ۳۸ هزار و ۴۰۰ نفر ثبت نام و ۹ هزار ۷۰۰ نفر در کاروان قرار گرفتند.

آقای غلامرضا رضایی با بیان اینکه در بسته اول، اعزام ۹۰ هزار معتمر پیش بینی شده است، افزود: زائران از ۱۶ ایستگاه پروازی به مقصد دو فرودگاه مدینه وجده اعزام خواهند شد و به تناسب تقاضای بیشترتلاش خواهد شد که ظرفیت هواپیمایی افزایش یابد و به درخواست متقاضیان پاسخ مثبت داده شود.

آمار ثبت‌نام عمره به مرز ۴۰ هزار نفر نزدیک شد

در ادامه این نشست رئیس سازمان حج و زیارت هم استقبال از ثبت نام را خوب توصیف کرد و از اخذ ویزای زائران پروازهای نخست عمره خبر داد.

آقای سید عباس حسینی با اشاره به اینکه نیروهای موردنظر برای تامین نیازهای اولیه معتمرین به عربستان اعزام شده اند، افزود: در خصوص اختصاص ارز به زائران هم پیگیری ازبانک مرکزی در حال انجام است و در صورت تایید اطلاع رسانی خواهد شد.

آمار ثبت‌نام عمره به مرز ۴۰ هزار نفر نزدیک شد

نماینده ولی فقیه در امو رحج و زیارت نیز برلزوم توجه به ارائه بسته های متنوع در سفرهای زیارتی تاکید کرد و از مسئولان حوزه حج و زیارت خواست که برنامه سفر زمینی به اعتاب مقدسه و سرزمین وحی را در دستور کار قرار داده و پیگیری ها برای کسب آمادگی و مجوزهای لازم را انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب تاکید کرد: اینگونه سفرهای مشترک در مرحله نخست می تواند برای زائران استان های مرزی همجوار با عراق برنامه ریزی شود و سپس به استان های دیگر تعمیم یابد.

وی تاکید کرد: سازمان حج و زیارت که مسئولیت برگزاری سفرهای زیارتی به اعتاب مقدسه و سرزمین وحی را بعهده دارد همواره رضایتمندی بیشتر زائران را در برنامه کاری خود در اولویت قرار داده است و در همین راستا نیز با آغاز سفرهای عمره از زائران در مورد نحوه ارائه خدمات در بخش های مختلف نظرسنجی شود و در برنامه ریزی ها مدنظر قرار گیرد.

آمار ثبت‌نام عمره به مرز ۴۰ هزار نفر نزدیک شد

این نشست با گزارش حجت الاسلام والمسلمین رکن الدینی درباره نوآوری های فرهنگی در حج ۱۴۰۳ ادامه یافت.

معاون فرهنگی بعثه تاکید کرد که در حوزه ارائه خدمات و اعزام خادمان فرهنگی آمادگی کامل برای برگزاری عمره وجود دارد  و بسته های فرهنگی برای عمره گزاران تعریف و آماده شده که در اختیار زائران قرارمی گیرد.

در ادامه این جلسه ، آقای حمید رضا محمدی معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از وضعیت اعزام کاروان ها به عتبات و پیگیری های صورت گرفته  در مورد سفر زیارتی به سوریه گزارش داد و به کاهش بیش از ۱۰۰ درصدی آمار فوتی های امسال نسبت به اربعین سال گذشته اشاره کرد. 

این گزارش حاکیست در ابتدای این نشست نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت فرارسیدن میلاد پیامبر اکرم(ص) ، هفته وحدت و هفته دفاع مقدس را تبریک گفت و یاد وخاطره شهدای منا در دوم مهرماه سال ۱۳۹۴ و حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام را گرامیداشت و از برگزاری برنامه ای به همین مناسبت با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران در دوم مهرماه  سالروز بزرگداشت شهدای منا خبر داد.

آمار ثبت‌نام عمره به مرز ۴۰ هزار نفر نزدیک شد

کد خبر 1781459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha