کانون‌های مساجد، فرصت تربیت نوجوانان نخبه

به گفته اسلامی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با برگزاری دوره‌های آموزشی متناسب با ذائقه نسل نو، زمینه جذب نخبگان نوجوان در مساجد را فراهم کرده است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان در آیین اختتامیه کلاس‌های تابستانی"نخبگان نوجوان" که در مسجد حضرت ولیعصر(عج) زنجان برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح تابستانی مسجد، کانون نشاط ۲ در ۲۰۰ باب کانون فرهنگی هنری مساجد استان زنجان در طول تابستان گفت: این طرح در محورهای قرآن و عترت، علمی، فرهنگی، هنری، تربیتی، ادبی، مهارت و کارآفرینی، ورزشی، تفریحی و اجتماعی و رسانه و فناوری برگزار شد.


وی با بیان اینکه کانون های مساجد فرصت استفاده تمام جوانان و نوجوانان از برنامه های فرهنگی هنری را در اقصی نقاط استان فراهم ساخته است، گفت: برنامه‌های پیش بینی شده در کانون‌های مساجد در راستای تربیت جوان متعهد و در تراز انقلاب اسلامی است.


به گفته اسلامی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با برگزاری دوره‌های آموزشی متناسب با ذائقه نسل نو، زمینه جذب نخبگان نوجوان در مساجد را فراهم کرده است.  


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان ادامه داد: در کنار طرح تابستانی مسجد، کانون نشاط به همت ۹ باب از کانون های مساجد استان زنجان طرح "نشاط و تعالی مسجد و محله" از سری برنامه های طرح شهید آوینی در کانون های مساجد استان زنجان در حال برگزاری است.


وی با یادآوری اینکه طرح نشاط و تعالی مسجد و محله مسج  محور و خانواده بنیان است، تصریح کرد: این طرح در محورهای قرآن و عترت، کتاب و کتابخوانی، رسانه، مهارتی و کارآفرینی، تربیتی و اردویی، سرو و تئاتر و ادبیات اجرا می شود.


لازم به یادآوری است در طول تابستان برنامه های اوقات فراغت در کانون فرهنگی هنری مصباح الهدی مسجد حضرت ولیعصر(عج) کوی سعیدیه زنجان در موضوعات قرآنی، تربیتی، ورزشی، مهارتی، فرهنگی و هنری با حضور اعضای کانون برگزار شد.


در این کانون تلاش شده است با اجرای برنامه های متنوع و متناسب با ذائقه نسل جوان و نوجوان در رشته های ورزشی و علمی زمینه حضور نسل نو در مسجد فراهم شود.


همچنین در کانون فرهنگی هنری مصباح الهدی دوره های آموزشی قرآن کریم در رشته های روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، کارگاه های خلاقیت و تقویت بنیه تحصیلی دانش آموزان دایر بود.

در پایان برنامه از نخبگان نوجوان کانون فرهنگی هنری مصباح الهدی مسجد حضرت ولیعصر(عج) کوی سعیدیه زنجان تجلیل شد.  

کد خبر 1781463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha