مرمت و بازسازی آرامگاه قیصر امین پور به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

جلسه اجرایی مرمت و بازسازی آرامگاه قیصر امین پور، شاعر و استاد فقید زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران با حضور رییس و معاونین پژوهشی و استان های انجمن آثار و مفاخرفرهنگی، همسر قیصر امین پور، سرپرست فرمانداری و شهردار شهرستان گتوند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی در تالار آیینه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، در ابتدای این نشست، محمود شالویی مشاور وزیر فرهنگ و رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از اختصاص ردیف بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور برای ترمیم و بازسازی ابنیه مفاخر ایران از جمله مزار قیصر امین پور در شهرستان گتوند خبرداد وگفت: با توجه به جایگاه و اهمیت این شاعر فقید در سپهر ادبی ایران و با عنایت به تأکید مقام معظم رهبری بر تکریم از این استاد برجسته زبان و ادب فارسی، مرمت و بِه سازی آرامگاه قیصر امین پور در دستور کار انجمن آثار و مفاخر فرهنگی قرار گرفته است.

در ادامه عباس عباسی زاده سرپرست فرمانداری شهرستان گتوند به ارائه گزارشی از روند مشکلات فنی آرامگاه و اقدامات پیش رو ارائه کرد و افزود: امیدواریم با مساعدت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی پس از بازسازی آرامگاه مرحوم امین پور، با همکاری نهادهای دست اندرکار، ضمن اختصاص بودجه های ملی و استانی به این طرح ملی، فرهنگسرا و مجموعه بزرگ فرهنگی در جوار آرامگاه این شاعر شهیر تأسیس و به بهره برداری رسد.

در بخش دیگری از این نشست نیز کاوه خورابه، معاون علمی پژوهشی انجمن تأکید کرد: ضروری است که توسعه، فرهنگ محور باشد و اقدامات فرهنگی بر دیگر فعالیت ها اولیت پیدا کند. دراین راستا، شایسته است که در توسعه فضای پیرامونی آرامگاه مرحوم امین پور نیز فعالیت های فرهنگی اولویت داشته باشد.

او اضافه کرد: شورای علمی و پژوهشی انجمن با حضور جمعی از استادان برجسته معماری ایران، برروند اجرایی و تخصصی بازسازی مزار قیصر امین پور نظارت خواهد کرد.

سید محمد سادات ابراهیمی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با تقدیر از مجموعه نهادهای فرهنگی و شهری استان خوزستان و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در بازسازی و مرمت ابنیه مرتبط با مفاخر ایران گفت: رهبر معظم انقلاب، لقب قیصر شعر انقلاب را به مرحوم امین پور اعطا کرده اند که این امر حاکی از اهمیت ویژه این استاد و شاعر فقید در عرصه شعر و ادب فارسی است.

او تأکید کرد: اینجانب و همکارانم در خانه ملت از هیچگونه تلاش و همکاری برای تسریع در انجام طرح های ملیِ مرتبط با مفاخر کشور خاصه بازسازی و توسعه آرامگاه مرحوم قیصر امین پور در شهرستان گتوند، فروگذار نخواهیم کرد.

مجید منادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان نیز در این جلسه تأکید کرد: امیدوارم با مساعدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادهای مسئول با تخصیص به موقع بودجه استانی و ملی و برخی اعتباراتِ مسئولیت اجتماعی موجود در دستگاه ها به طرح های مهم و تأثیرگذار فرهنگی از جمله بازسازی و توسعه آرامگاه مرحوم قیصر امین پور، شاهد رشد و بالندگی و توسعه فعالیت های فرهنگی در استان خوزستان به خصوص در زادگاه قیصر امین پور، شهرستان گتوند باشیم.

زیبا اشراقی همسر قیصر امین پور نیز در این نشست ضمن تقدیر از اقدامات رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و مدیران استان خوزستان در زمینه مرمت و توسعه فضای پیرامونی آرامگاه این استاد فقید دانشگاه تهران تاکید کرد: تقاضای اصلی خانواده مرحوم امین پور از دست اندرکاران انجمن و مدیران استان خوزستان این است که کلیه فعالیت ها با کارشناسی دقیق و براساس داده های علمی صورت بگیرد تا جمله فعالیت ها ضمن تاثیرگذاری فرهنگی،جنبه پایدار نیز داشته باشد.

کد خبر 1781478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha