جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) در اردوگاه آوارگان «نصیرات» غزه

روز یکشنبه، صدها فلسطینی آواره با وجود به ادامه جنگ در نوار غزه، جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) را در اردوگاه خود برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، یکی از تیم های متخصص در زمینه مداحی نبوی فلسطینی‌ها، جشن بزرگی را با حضور صدها فلسطینی  در اردوگاه آوارگان نصیرات در مرکز نوار غزه برگزار کرد.

این جشن شاهد حضور گسترده کودکان بود و صداهای مناجات، سرودها و اشعار عاشقانه برای حضرت محمد(ص) در اردوگاهی که به اجبار به دلیل دستور تخلیه اسرائیل به آنجا آواره شدند طنین انداز شد.

بسیاری از کشورهای اسلامی و جوامع مسلمان در سراسر جهان سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) را از طریق برنامه‌ها و فعالیت‌های ویژه‌ای که در اماکن دینی و میادین عمومی برگزار می‌شود، جشن می‌گیرند.

در نوار غزه، با وجود شرایط سخت، فلسطینی‌ها این مناسبت را در اردوگاه‌های آوارگانی که به دلیل جنگ در آنجا پناه گرفته بودند، برای حفظ سنت‌ها و احیای آیین‌های خود جشن گرفتند.

از آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه، فلسطینی‌ها با رنج آوارگی مکرر مواجه بوده‌اند، زیرا ارتش اشغالگر اسرائیل به مردم مناطق مسکونی و محله‌ها دستور تخلیه برای آماده‌سازی برای بمباران و تخریب را می‌دهد.

دو میلیون آواره از ۲.۳ میلیون نفر (کل جمعیت) در طول جابجایی خود مجبور به پناه بردن به مدارس یا خانه اقوام یا آشنایان خود یا برپایی چادر در خیابان ها، مدارس یا مکان های دیگر شده‌اند.

کد خبر 1781501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha