ضرورت راه‌اندازی کرسی مهدویت در دانشگاه‌ها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:خواهش ما از مسئولان بنیاد مهدویت کشور این است که در شورای عالی انقلاب فرهنگی راه‌اندازی کرسی مهدویت در دانشگاه‌ها پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سید جواد هاشمی‌مهر» امروز در نشست شورای سیاست گذاری و پشتیبانی فعالیت‌های مهدوی به بحث تدوین و تالیف کتب درسی در حوزه مهدویت اشاره و اظهار کرد: علاوه بر آموزش و پرورش، در دانشگاه‌ها کرسی به عنوان مهدویت وجود ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما از بستر آموزش و پرورش و دانشگاه می‌خواهیم که تربیت نسل آینده کشور را هم از نظر مدیریتی و هم از نظر نیروی انسانی انجام دهند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی بود که تاکنون به این موضوع پرداخته نشده و در دستور کار نیست و خواهش ما از مسئولان بنیاد مهدویت کشور این است که در شورای عالی انقلاب فرهنگی راه‌اندازی کرسی مهدویت در دانشگاه‌ها و در مدارس نیز کتابی تالیف و از ظرفیت مربیان مهدویت نیز در مدارس استفاده تا این ماموریت تکمیل شود.

هاشمی مهر افزود: با توجه به اهدافی که برای بنیاد مهدویت تعریف شده در زمینه آگاه سازی افراد جامعه به دلیل تخریب و شبهاتی که از طرف دشمنان مطرح می‌شود، باید در زمینه مهدویت اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به اقداماتی که دشمنان در دستور کار دارند، هم اکنون فضای مجازی به فضای جدا شدن مردم از ارزش‌ها و فرهنگ مهدویت تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما رسالت ترویج فرهنگ مهدویت را بر عهده داریم و از طرف دیگر باید ابزار آن را نیز در اختیار داشته باشیم، یادآور شد: هرچند نشست‌هایی در این زمینه برگزار می‌شود و همکاران اداری پای کار هستند، ولی با توجه به وضعیت اعتباری و موانع قانونی و بعضاً شرعی که وجود دارد، نمی‌توانیم در این حوزه ورود پیدا کنیم.

هاشمی مهر تاکید کرد: در این استان کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی بزرگی وجود ندارد که بتوان از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی آنها در این زمینه هزینه شود و مردم بضاعت ضعیفی دارند، هرچند که در برنامه‌ها حضور گسترده و فعالی دارند، اما انتظار این است که بنیاد در زمینه بحث بودجه ریزی ورود پیدا کند و حداقل اعتباراتی برای ماموریت‌های دفاتر استان‌ها انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: به لطف الهی مردم بر اساس مبانی اعتقادی که دارند، ورود پیدا می‌کنند و ضمن کمک به برنامه‌ها، در جشن‌ها و برنامه‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند و جشن‌ها و مناسبت‌های انقلاب به نحو شایسته برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در عید غدیر برنامه‌ای داشتیم که شاید بعد از تهران جزء بی‌نظیرترین برنامه‌های کشور بود و در بحث نیمه شعبان و نهم ربیع الاول مردم و مجموعه دولتی و اداری با مدیریت نماینده ولی فقیه در استان به درستی ورود پیدا کردند و برنامه‌ها به نحو شایسته انجام گرفت.

هاشمی مهر ادامه داد: انتظار داریم که کارها و فعالیت‌ها مناسبتی نباشد، تداوم داشته باشند و برنامه‌ها در کلاس‌های درس، مساجد، حسینیه ها و محافل بحث مهدویت به جد پیگیری شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: هم اکنون دشمن به شدت در حال فعالیت بوده تا فرهنگ مهدویت و ارزش‌های دینی کمرنگ شود و ما نباید این‌ها را دچار تعلل و به تعطیلی بکشانیم.

وی گفت: از مردم که همیشه پایه و اساس همه برنامه‌ها در مناسبت‌های مختلف هستند و مسئولانی که در این زمینه همراهی لازم را داشتند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

هاشمی مهر گفت: انتظار می‌رود که بنیاد مهدویت بحث اعتبارات در این زمینه را در سطح کشوری پیگیری و همچنین برنامه‌ها نیز در سطح وسیع‌تر اجرایی شود تا بتوانیم شاهد ترویج فرهنگ مهدویت در همه نقاط کشور باشیم، چون هدف نهایی و غایی انقلاب اسلامی ما این بوده که روزی حضرت مهدی موعود (عج) ظهور کنند، به شرطی که ما وظیفه و ماموریت‌های خود را به خوبی انجام دهیم.

کد خبر 1781558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha