امت واحده اسلامی برای همه عالمیان الگو و اسوه است

امام جمعه ارومیه گفت: امت واحده اسلامی، امتی است که برای همه عالمیان الگو و اسوه است و وقتی همه عالمیان به آن می نگرند، از آن تبعیت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امام جمعه ارومیه، روز سه شنبه در همایش فرهیختگان عالم تمدن ساز در ارومیه با بیان اینکه مسأله تمدن اسلامی وقتی حاصل می شود که ما به ویژگیهای امت اسلامی در قرآن توجه داشته باشیم، گفت: امت واحده اسلامی، امتی است که برای همه عالمیان الگو و اسوه است.

وی با اشاره به تاکید فرمایشات رهبری بر امت و تمدن نوین اسلامی خاطرنشان کرد : اگر بتوانیم ویژگی های امت اسلامی را بصورت کامل فراهم بکنیم تمدن نوین اسلامی ایجاد می شود.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی با بیان اینکه ایمان به خداوند متعال باید کامل باشد، افزود : امت اسلامی باید تابع حق باشد و وحدت یکی از مبانی روشن این موضوع بوده و اگر کسی وحدت را خدشه دار کند به امت اسلامی خیانت کرده است.

وی وحدت‌ و برادری را ویژگی دیگر امت اسلامی عنوان کرد و افزود : پرهیز از دنیا و دنیا مداری باید در دستور کار امت اسلامی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد : مهم ترین شاخصه در مسیر ایجاد امت اسلامی این است که دنیاطلبی را از خود دور کنیم.

وی با بیان اینکه وحدت اهمیت خاص و ویژه ای در دین مبین اسلام دارد، گفت: اخوت و برادری از خصوصیات دیگر امت اسلامی است و ما باید تلاش کنیم امت مورد نظر خداوند و پیامبر اسلام (ص) را تحقق ببخشیم.

امت واحده اسلامی برای همه عالمیان الگو و اسوه است

امت اسلامی نیازمند همگرایی و اتحاد همیشگی است

ماموستا مامد کلشی نژاد، امام جمعه اهل‌سنت ارومیه نیز در این همایش با اشاره به دیدار دیروز علمای اهل سنت با رهبر معظم انقلاب و جهاد تبیین نقش وحدت گفت: امت اسلامی نیازمند همگرایی و اتحاد همیشگی است و باید در راستای تمدن اسلامی حرکت کرد.

وی با تاکید بر کنار گذاشتن اختلافات بین ملت های مسلمان جهان افزود : تشکیل امت واحده باید هدف تمام نشست ها و برنامه ها و همه مسلمانان در سراسر جهان باشد.

کد خبر 1781569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha