پیامبر کلمة الله است/بعثت پیامبر پایانی بر جاهلیت و آغاز اعلان حق است

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: پیامبر کلمة الله است و اگر کسی این را بداند شخصیت پیامبر را خواهد شناخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور، امروز در همایش فرهیختگانی عالم تمدن ساز که به مناسبت هفته وحدت در مصلای امام خمینی رحمه الله برگزار شد، اظهار کرد: امام علی علیه السلام در مورد پیامبر فرمودند که ایشان پیاده الهی است که در وصف و ستایش ما نمی گنجد و پیامبر کلمة الله است و اگر کسی این را بداند شخصیت پیامبر را خواهد شناخت.

وی افزود: دستان پیامبر پر از سخاوت است و سینه ایشان گشاده ترین سینه هاست، پیامبر وفادار ترین مردمان در زمانه خود و در زمان پس از خود است، نبی اکرم در معاشرت با جامعه اسلامی با نرم خویی برخورد می کند و این ویژگی‌ها، ویژگی هایی است که امروز بشر نیز بدان نیاز دارد.

بعثت پیامبر پایانی بر جاهلیت و آغاز اعلان حق است

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: بعثت پیامبر پایانی بر جاهلیت و آغاز اعلان حق است و پیامبر حق را با حق شناخت و پیامبر به ما یاد داد که اگر دنبال حق هستید با حق پیش بروید.

حجت الاسلام لطفیان خاطرنشان کرد: تمدن اسلامی باید جلوی گمراهی را به گونه ای مسدود کند که کسی جرات حرکت در آن را نداشته باشد و تمدن اسلامی عقلانیت، معنویت و عدالت است.

منهای علم سخن گفتن از تمدن ره به بیراهه خواهد برد

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: منهای علم سخن گفتن از تمدن ره به بیراهه خواهد برد و در حسن فاعلی تمدن اسلامی علم جایگاه عظیمی دارد.

وی افزود: جهاد عنصر دیگر تمدن اسلامی است و نمی شود درون خانه خود بنشینیم و بخواهیم خدای متعال تمدن اسلامی را در کاسه امت اسلامی قرار دهد و باید یک جهاد همه جانبه شکل گیرد.

حجت الاسلام لطفیان خاطرنشان کرد: باید بنیان‌های رحمت و مودت در جامعه تقویت شود و اصل عدم تعرض به مقدسات در جامعه نهادینه شود.

اصل تغافل، اصل دشمن ستیزی، سازش ناپذیری است

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور بیان کرد: اصل تغافل، اصل دشمن ستیزی، سازش ناپذیری است و عده‌ای تلاش دارند دایره کفر و سرک را گسترش دهند که از درون آن داعش به وجود می آید.

وی گفت: اگر حاکمیت جهان اسلام به دست پیامبر بود قطعا این اتفاقات در جهان اسلام نمی افتاد.

کد خبر 1781578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha