دفاع مقدس یک گنجینه بزرگ است

امام جمعه ایلام گفت: دفاع مقدس یک گنجینه‌ بزرگ است چرا که ایستادگی های مردم در دوران ۸ ساله دفاع مقدس ایران را به کشوری مقتدر تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار مدیرکل و کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام گفت: دفاع مقدس یک گنجینه بزرگ است، چرا که امروزه بر برکت دفاع مقدس ایستادگی ملت در دوران هشت سال دفاع مقدس و مقاومت ها و ایستادگی های مردم و به برکت خون شهدا، ایران اسلامی به کشوری مقتدر در سطح دنیا و جهان تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: از دیگر برکات دفاع مقدس می توان به ایجاد اتحاد و همدلی بین ملت‌های ایران و عراق جهت برگزاری کنگره بزرگ اربعین و اقتدار جبهه مقاومت در برابر رژیم سفاک و کودک‌کش اسرائیل، تقویت ایمان، روحیه شهادت طلبی و معنویت در بین مردم اشاره کرد.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه مردم غیور استان ایلام نیز در جنگ تحمیلی هشت ساله نقش والایی ایفا کردند؛ گفت: از این رو باید تلاش شود که در زمینه ماندگاری آثار و فرهنگ، معنویت و ایثار و شجاعت دوران دفاع مقدس اقدامی اساسی لحاظ شده و فرهنگ دفاع مقدس در تارو پود نظام جمهوری اسلامی نهادینه و به نسل های بعد منتقل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار ادامه داد: از جمله اقداماتی که می بایست جهت توسعه فرهنگ دفاع مقدس لحاظ کرد، می‌توان به راه اندازی موزه دفاع مقدس متناسب با نقش مردم استان ایلام در دفاع مقدس، خدمت به خانواده شهدا و ایثار گران، معرفی رزمندگان و شهدا و حماسه های که به ارمغان آوردند از طریق فیلم و کتاب به جامعه و معرفی ابعاد و زوایای مختلف دفاع مقدس از طریق فرهنگ و هنر به نسل های آینده اشاره کرد.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه ما نتوانسته‌ایم که اسوه‌ها و قهرمان‌های واقعی که در دوران دفاع مقدس نقش ارزشمندی داشتند را به جامعه معرفی کنیم ابراز کرد: بایستی زمینه‌ای فراهم کرد که تحولات روحی، معنویت جبهه‌ها و دفاع از کشور با توکل و توسل به خدا و اهل بیت(ع)، از خودگذشتگی‌های قهرمان‌ها و الگوهای واقعی که امروز الگوی جبهه مقاومت هستند را برای جامعه مخاطب بیان شود که این امر نیز یقینا نیازمند حمایت از سوی دستگاه های اجرایی و همچنین تخصیص اعتبار است.

سرهنگ فولادی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام با بیان دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان و شهدا همواره از ارزش و اهمیت بالایی برای جامعه ایرانی اسلامی برخوردار است در این دیدار بیان کرد: ما ۹۵ شهید گمنام و بیش از ۴۶ یادمان شهید گمنام داریم که به فضل خداوند امسال تمام یادمان های دفاع مقدس تکمیل خواهد شد.

وی افزود: کتاب آمادگی دفاعی نیز به همین منظور جهت فرهنگ سازی دفاع مقدس و معرفی آثار آن به نسل جوان و نوجوان تهیه شده و دارای اهمیت بسیاری می‌باشد با این حال این درس در آموزش و پرورش به دلیل عدم پیگیری‌های لازم به یک درس سمبلیک و بی‌اثر تبدیل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام تصریح کرد: به دنبال جلسات و رایزنی‌هایی که در این راستا انجام شد در تلاش هستیم که درس دفاع مقدس را با جامعه دانش‌آموزی ادغام کرده و آن را به جامعه دانش آموزی تسری بدهیم؛ چرا که دانش آموزان افتخار انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس هستند.

کد خبر 1781612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha